معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: بیش از ۱۰ تن داروی قاچاق به ارزش حدود سه میلیارد ریال در این شهرستان معدوم شد.

معدوم سازی بیش از ۱۰ تن دارو در ایرانشهربه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مینا آژوغ  معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر اظهار داشت: ۲۹۷ قلم از این دارو‌های کشف شده قاچاق، تاریخ مصرف گذشته و از نوع پاکستانی بود.

وی ادامه داد: همچنین مقادیر زیادی پودر خوراکی و آمپول غیرمجاز خطرناک در میان این دارو‌ها وجود داشت که بیشتر مورد استفاده جوانان با هدف پرورش اندام قرار می‌گرفت که دارای اثرات سوء مصرف و عوارض جانبی فراوان از جمله بیماری‌های قلبی و کلیوی است.

معاون غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: این دارو‌ها و مواد آرایشی که از حوزه تحت پوشش این دانشکده کشف شده بیشتر در شهر‌های مرزی و به طور غیرمجاز به فروش می‌رسید.

وی بیان کرد: با بازرسی‌های مداوم و مستمر کارشناسان حوزه غذا و دارو دانشکده، موفق به کشف و ضبط و جلوگیری از توزیع این حجم عظیم دارو و مواد آرایشی بهداشتی قاچاق در میان شهروندان و بیماران شدیم.

آژوغ از مردم خواست هنگام خرید دارو و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی به تاریخ مصرف مندرج برروی بسته بندی محصول و برچسب اصالت نوع وارداتی این فرآوره‌ها توجه کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار