یک مقام کاخ سفید هشدار داد اگر ترکیه از آزاد کردن کشیش آمریکایی بازداشت شده خودداری کند، ممکن است با فشار‌های اقتصادی بیشتری روبرو شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام کاخ سفید روز سه شنبه هشدار داد اگر ترکیه از آزاد کردن کشیش آمریکایی بازداشت شده خودداری کند، ممکن است با فشار‌های اقتصادی بیشتری روبرو شود، موضوعی که نشان دهنده افزایش تنش در روابط میان این دو متحد ناتو است.

این پیام شدیداللحن یک روز پس از دیدار خصوصی جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا با سردار قلیچ سفیر ترکیه در آمریکا درباره مسئله اندرو برانسون کشیش آمریکایی بازداشت شده در ترکیه مطرح شد.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود افزود بولتون به این مقام ترکیه هشدار داده است که آمریکا عقب نخواهد نشست.

وی با بیان اینکه تاکنون درمورد موضوع برانسون هیچ پیشرفتی حاصل نشده است، تصریح کرد دولت آمریکا قصد دارد بر سر این موضوع کاملا محکم بایستد.

وی گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ صد در صد متعهد به بازگرداندن کشیش برانسون است و اگر ما در چند روز یا یک هفته آینده شاهد اقدامی نباشیم، ممکن است اقدامات بیشتری ترتیب داده شوند. اقدامات بیشتر احتمالا به شکل تحریم‌های اقتصادی خواهد بود و اگر نتیجه‌ای نبینیم، فشار‌ها افزایش می‌یابد.»

انتهای پیام/

آمریکا درباره آزادی کشیش بازداشتی در ترکیه هشدار داد

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار