نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:مصرف‌کنندگان نقش به‌سزایی در جلوگیری از عرضه لوازم آرایشی تقلبی در بازار دارند چراکه فقط آنان می‌توانند کیفیت این کالاها را مورد ارزیابی قرار داده و تقلبی بودن آن‌ها را تشخیص دهند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی عصرامروز در نشست خبری ششمین نمایشگاه تخصصی سلامت، ورزش و تغذیه و هفتمین نمایشگاه تخصصی محصولات بهداشتی و آرایشی اظهار کرد: اخیراً قانونی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که براساس آن تبلیغ کالاهای آسیب‌رسان از طریق رسانه‌ها ممنوع خواهد بود.

وی با اشاره به ابهام این قانون و رفت و برگشت آن میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان قانون اساسی افزود: اختلاف و ابهام بر سر این بود که چه نهادی آسیب‌رسان بودن کالاها را تعیین کند؛ نهایتاً مقرر شد که آسیب‌رسان بودن کالاها را سازمان غذا و دارو مشخص کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که گز و سوهان جزو آسیب‌رسان‌ها محسوب نمی‌شوند، گفت:  منظور از کالاهای آسیب‌رسان مواد غذایی نیست، برخی از مواد غذایی ممکن است برای بعضی از اقشار مردم آسیب‌رسان و مضر محسوب شوند که به رژیم غذایی هر فرد بازمی‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مواد غذایی که ممکن است صنعتی بوده و غیر بهداشتی بودن آن‌ها به تأیید سازمان غذا و دارو برسد شامل کالاهایی می‌شوند که تبلیغ آن‌ها ممنوع است و چیپس، پفک و نوشابه جزو این کالاها هستند.

عابدی اذعان داشت: باید از تبلیغ برخی از کالاها در رسانه ملی که به عنوان کالای گیاهی معرفی می‌شوند و بعد مشخص می‌شود که صنعتی بوده است، جلوگیری شود؛ بنابراین مصادیق آسیب‌رسان بودن کالاها را فقط سازمان غذا و دارو مشخص می‌کند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که 90 درصد لوازم آرایشی بهداشتی موجود در بازار تقلبی هستند، تصریح کرد: آمار و ارقام دقیقی در این رابطه وجود ندارد، کنار هر مشکلی که در کشور به وجود می‌آید، عده‌ای به دنبال سواستفاده هستند و در این خصوص هم امکان ورود کالاهای قاچاق وجود دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دولت به جد به دنبال آن است که کلیه کالاهای اساسی و نیازهای جامعه از طریق معقول و با ارز 4200 تومانی تأمین شود؛ سازمان غذا و دارو آمادگی کامل دارد تا کالاهای مورد نیاز مردم در خصوص دارو و تجهیزات پزشکی را تأمین کند.

وی با بیان این که دولت در خصوص تأمین لوازم آرایشی و بهداشتی برنامه‌ریزی کرده است، ادامه داد: مصرف‌کنندگان نقش به‌سزایی در جلوگیری از عرضه لوازم آرایشی تقلبی در بازار دارند چراکه فقط آنان می‌توانند کیفیت این کالاها را مورد ارزیابی قرار داده و تقلبی بودن آن‌ها را تشخیص دهند.

عابدی با بیان این که باید انبارهای احتکاری کشف و جلوی تقلبات گرفته شود، عنوان داشت: سازمان تعزیرات و دیگر سازمان‌های نظارتی با نظارت بر انبارها نمی‌گذارد احتکار کالاها صورت گیرد، به طوری که صورت موجودی انبارها به صورت ماهیانه به این سازمان اعلام می‌شود.

 

انتهای پیام/م

 

نشست خبری ششمین نمایشگاه تخصصی سلامت، ورزش و تغذیه در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار