رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان از اختصاص ۲۵ هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال در بخش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، امید حاجتی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان با اشاره به اختصاص 25 هزار و 519 میلیارد ریال در بخش اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای به استان اظهار داشت: این میزان اعتبار در مقایسه با سال گذشته 18.6 درصد رشد نشان می دهد.

وی با بیان اینکه خوزستان در سال جاری در بین استان های دیگر بیش ترین رشد را در بخش اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای داشته، تصریح کرد: میانگین رشد این اعتبار در استان های دیگر منفی 8.1 است.

حاجتی، 111 طرح از 2 هزار و 658 طرح ملی در سال 97 را خاص خوزستان عنوان کرد و اذعان داشت: میزان اعتبار اختصاص یافته به این طرح ها در استان رشد منفی 14 درصد دارد، این در حالی است که در سطح کشور میزان اعتبار اختصاص یافته به طرح های ملی رشد منفی 24 درصد داشته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان در ادامه افزود: در بخش اعتبارات هزینه ای اعتبارات مصوب برای دستگاه های تابع بودجه هزینه ای استانی سال 97 معادل 5 هزار و 399 میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته رشد 14.8 درصدی نشان می دهد که پایین تر از میانگین استان های دیگر کشور است.

این مقام مسئول علت کاهش اعتبارات هزینه ای در استان را به دلیل سرانه های بالای اعتبارات جاری خوزستان نسبت به سایر استان ها دانست.

امید حاجتی بیان داشت: همچنین امسال مقرر شده است که بودجه ریزی اعتبارات هزینه ای دستگاه ها براساس عملکرد آن ها انجام شود.

وی به پیش بینی درآمدهای امسال استان اشاره و اظهار کرد: پیش بینی می شود که امسال درآمد استان در مجموع معادل 45 هزار و 565 میلیارد ریال باشد که نسبت به سال گذشته رشد 14.4 درصدی خواهد یافت و رشد میانگین درآمد کشوری نیز 14.3 درصد تعیین شده است.

حاجتی گفت: بودجه امسال عمدتا صرف تکمیل پروژه های نیمه تمام بخش های مختلف می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان اذعان کرد: همچنین مقرر شده است که اعتبار امسال استان در بخش هایی مثل؛ کاهش آثار ناشی از خشکسالی به ویژه در بخش آب شرب و کشاورزی، اجرای تفاهم نامه های ملی و استفاده از اعتبارات طرح ها و ردیف های متمرکز در سرعت بخشیدن به تکمیل پروژه های استان، تقویت اعتبارات حوزه راه به ویژه راهداری با اولویت کاهش نقاط حادثه خیز و روشنایی جاده های بین شهری، توسعه زیرساخت های گردشگری، ارتقاء شاخص های اقتصادی به ویژه توانمندسازی جامعه روستایی و عشایری و توجه ویژه به مشکلات حاشیه نشینی و سکونت های غیررسمی هزینه شود.

انتهای پیام/گ

افزایش اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.