یک هکتار از اراضی مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی به صورت آزمایشی زیر کشت آنغوزه رفت.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  رضایی، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت : هم اکنون آنغوزه به کشت آنغوزه آزمایشی در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی صورت خودرو در عرصه های طبیعی سبز می شود و تلاش شده تا در این طرح جوانه‌زنی این گیاه دارویی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کشت آنغوزه در این طرح موفقت آمیز بود گفت: 2 هکتار دیگر هم به زودی در مرکز تحقیقات کشاورزی محمدیه بیرجند زیر کشت می رود.

رضایی با اشاره به طرح توسعه کشت آنغوزه در خراسان جنوبی افزود: در این رابطه یک تن بذر آنغوزه بین کشاورزان شهرستانهای بیرجند، قاین، بشرویه، زیرکوه، طبس، نهبندان و سربیشه توزیع شد تا در شهریور و مهر در صورت مساعد بودن آب و هوا و یا اسفند کشت شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: امسال 90 میلیون تومان برای کشت گیاهان دارویی در نظر گرفته شده که تاکنون از این مبلغ 50 میلیون تومان یارانه نهال و بذر گیاهان دارویی به کشاورزان پرداخته شده است.

عبدالرضا رضایی با بیان اینکه حدود 800 نوع گونه گیاه دارویی در عرصه‌های طبیعی و زراعی خراسان جنوبی وجود دارد افزود: از این تعداد 15 گونه همچون زیره، خاکشیر، اوسطوخودوس، آنغوزه، زعفران، گل ختمی، موسیر، رازیانه، زنیان و خرفه جزو گونه‌های دارای اولویت است.

3 هزار و 850 هکتار از زمین های زراعی خراسان جنوبی زیر کشت گیاهان دارویی است.

انتهای پیام/ک

کشت آزمایشی آنغوزه در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی

برچسب ها: جهاد ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.