مدیر موسسه صنعتی گوشت مشهد:

کشتارگاه صنعتی مشهد نقشی در قیمت گوشت ندارد/بهسازی کشتارگاه صنعتی مشهد به منظور افزایش کیفیت گوشت

مدیر موسسه صنعتی گوشت مشهد گفت: باید واکاوی قیمت گوشت در بازار را قبل و بعد از ذبح در کشتارگاه انجام داد.

کشتارگاه صنعتی مشهد نقشی در قیمت گوشت ندارد اسماعیل نورمحمدی مدیر موسسه صنعتی گوشت مشهد در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهدبا اشاره به ماموریتی که حدود ۲۵ سال قبل با تاسیس کشتارگاه صنعتی مشهد به این مجموعه واگذار شده است، افزود: با توجه زیارتی بودن مشهد و اهمیت تامین گوشت بهداشتی در حجم مصرفی زائران و مجاوران علی بن موسی الرضا (ع) و شرایط نامطلوب بهداشتی کشتارگاه قدیم مشهد در منطقه محمد آباد مسئولان استانی در اواسط دهه ۶۰ تصمیم به انتقال این مجموعه به مکانی مناسب گرفتند.

وی تصریح کرد: بر این اساس عملیات اجرایی تاسیس کشتارگاه صنعتی مشهد از سال ۱۳۶۵ آغاز و در سال ۱۳۷۲ به بهره برداری رسیدکه بدلیل عدم قبول مسئولیت توسط سازمان جهاد کشاورزی و شهرداری این ماموریت به سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی واگذار شد.

مدیر موسسه صنعتی گوشت مشهد گفت: این کشتارگاه به ماشین آلات و تجهیزات مدرن صنعت ذبح و استحصال دام بلوک شرق مجهز بوده و تاکنون به صورت زنده و پویا اقدام به خدمات رسانی به فعالان حوزه دام‌های سبک و سنگین برای عرضه گوشت و آلایش خوراکی به صورت بهداشتی نموده است.

نور محمدی با اشاره به تامین ۸۰ درصد گوشت شهر مشهد توسط این کشتارگاه صنعتی، افزود: این موسسه با ظرفیت ۴۰۰۰ راس دام سبک و ۵۰۰ راس دام سنگین و تولید حدود ۱۳۰ تن گوشت قرمز، علاوه بر تامین گوشت بهداشتی استان و به نوعی شرق کشور، ارائه خدمات به استان‌های دیگر به ویژه تهران را نیز در دستور کار خود دارد.

وی با اشاره به شرایط ذاتی و محیطی صنعت کشتارگاهی و همچنین گذشت حدود ۲۵ سال از بهره برداری کشتارگاه صنعتی مشهد تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع سلامت و تامین گوشت بهداشتی و با کیفیت برای جمعیت مجاوران و زائران شهر مقدس مشهد، بروز آوری ماشین آلات و تجهیزات، بهینه سازی سالن‌های ذبح و بسته بندی موسسه را در چند ماهه اخیر در دستور کار قرار داده ایم که تا کنون اقدامات خوبی نیز صورت گرفته است.

مدیر موسسه صنعتی گوشت مشهد گفت: با همکاری و تعامل خوب با سازمان دامپزشکی و بهداشت استان، با بکار گیری ۱۶ دامپزشک و تکنیسین، نظارت‌های بهداشتی و کنترل از هنگام ورود دام تا ذبح، استحصال، پیش سرد، بسته بندی و آماده سازی برای بارگیری در خودرو‌های توزیع کننده را مورد توجه قرار می‌دهیم و در صورت وجود هرگونه اشکال و نقص در محصولات با نظارت دستگاه‌های نظارتی آن کالا معدوم می‌شود.

مدیر موسسه صنعتی گوشت مشهد، تصریح کرد: با چنین شرایطی که اعتماد عمومی بالایی به این مجموعه کشتارگاهی در طول مدت فعالیتش ایجاد شده است، ما نیز تلاش کردیم به کمک نهاد‌های نظارتی و تخصصی این حوزه گام‌های موثری را با ساماندهی امور کشتارگاه آغاز تا بهتر از گذشته به ارائه خدمات به مجاوران و زائران بپردازیم.


ارتقاء سلامت گوشت با راه اندازی واحد بسته بندی کشتارگاه مشهد


نورمحمدی با اشاره به اهمیت راه اندازی واحد بسته بندی موسسه صنعتی گوشت مشهد، افزود: این واحد با تایید سازمان دامپزشکی و بهداشتو هزینه حدود ۶ میلیارد ریال در تمامی بخش‌ها از جمله سالن قطعه بندی، تجهیزات و دستگاه‌ها به همراه تیم جدید فنی، استاندارد سازی و بروزرسانی شده است.

وی تصریح کرد: در حدود یک ماهی که از بهره برداری واحدبسته بندی کشتارگاه مشهد می‌گذرد، نیاز واحد‌هایی مانند آستان قدس رضوی، ایران خودرو، هایپرمارکت ها، هتل‌ها و ... را به نحو مطلوبی، تامین نموده و به این ترتیب بار دیگر افتخار خدمت به زائران عزیز امام رضا (ع) نصیب کارکنان موسسه صنعتی مشهد شده است.

مدیر موسسه صنعتی گوشت مشهد گفت: محصولات استحصالی این مجموعه صنعتی شامل گوشت و آلایش‌های خوراکی با نام موسسه صنعتی گوشت مشهد و علامت تجاری مارلیک به صورت بهداشتی و بسته بندی شده در تمامی فروشگاه‌های عرضه محصولات پروتئینی و قصابی‌های مجاز ارائه می‌شود که شهروندان می‌توانند با اطمینان نسبت به خرید و مصرف آن اقدام نمایند.
 

افزایش کیفیت گوشت با نوسازی و بهسازی خطوط ذبح گوسفندی و گاوی

مدیر موسسه صنعتی گوشت مشهد گفت : سالن کشتار گوسفندی موسسه به مساحت 9395 متر مربع در بخش عمرانی با همت پرسنل کشتارگاه و استفاده از توان متخصصان مجموعه بازسازی، بهسازی و نوسازی شده و علاوه بر بروز رسانی تمامی تجهیزات، پرسنل این بخش نیز مجهز به ابزار استاندارد و بهداشتی شده اند.

نورمحمدی افزود: این اقدامات عمرانی انصافا رضایت کشتارکنندگان، صاحبان دام و توزیع کنندگان دربرداشته و در کیفیت لاشه، گوشت، پوست و دیگر استحصالات تاثیرات بسزایی داشته است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این اقدامات، بهسازی واحد های تبدیل ضایعات، بسته بندی، سردخانه بالای صفر، غذا خوری پرسنل و ... با هزینه ای معادل 35 میلیارد ریال انجام شده است، و همچنین عملیات عمرانی بهسازی خط 2 گوسفندی کشتارگاه نیز در حال اجراست که به زودی جهت ارائه خدمات آماده بهره برداری خواهد شد.

انتهای پیام//ف.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.