پایگاه اینترنتی بازفید نوشت اتحادیه اروپا از صدور بیانیه برای پشتیبانی از کانادا در مناقشه دیپلماتیک این کشور با عربستان منصرف شد.

بازفید: انصراف اتحادیه اروپا از صدور بیانیه برای پشتیبانی از کانادا در مناقشه دیپلماتیک با عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی بازفید نوشت اتحادیه اروپا از صدور بیانیه برای پشتیبانی از کانادا در مناقشه دیپلماتیک این کشور با عربستان منصرف شد.

این پایگاه در مطلبی نوشت: هیاتی متشکل از مقامات و سفرای اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار کرده اند تا نگرانی‌های مربوط به دعوای دیپلماتیک میان عربستان و کانادا را بطور خصوصی مطرح کنند.

به گفته دو منبع دیپلماتیک، سفرای اتحادیه اروپا در دیدار با عادل الجبیر یک یادداشت دیپلماتیک رسمی (به منظور اتخاذ اقدامی سیاسی) به وی تحویل دادند که در آن سابقه عربستان در زمینه حقوق بشر و حقوق زنان ذکر شده است.

بعد از مذاکره اعضای اتحادیه اروپا، آن‌ها از انتشار بیانیه عمومی در حمایت از موضع گیری کانادا در خصوص حقوق بشر منصرف شدند و بجای آن تصمیم گرفتند یادداشت دیپلماتیکی ارائه کنند. یک مقام ارشد اتحادیه اروپا که خواست نامش فاش نشود عدم صدور بیانیه را اقدامی ناراحت کننده توصیف کرد و گفت: این امر ثابت می‌کند که اتحادیه اروپا باید روند تصمیم گیری کنونی اش را تغییر دهد.

یک منبع دیگر از اتحادیه اروپا هم تحویل یک یادداشت دیپلماتیک به مقامات سعودی را تایید کرد. رئیس جمهور آمریکا نیز تاکنون در خصوص مناقشه کانادا و عربستان اظهار نظر نکرده است. گفته می‌شود عادل الجبیر در دیدار با مقامات اتحادیه اروپا گفته است عربستان از حمایت همه کشور‌های عرب خلیج فارس به غیر از قطر، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب، و برخی از کشور‌های آسیایی برخوردار است.

لزوم گفتگو‌های بیشتر میان اتحادیه اروپا و عربستان به منظور افزایش همکاری‌ها و ایجاد اصلاحات در عربستان از نکات دیگری است که در این یادداشت تفاهم مطرح شده است. دولت انگلیس هم مانند دولت ترامپ تصمیم گرفته تا در خصوص این مناقشه دیپلماتیک سکوت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار