معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: در پی گذر امواج ناپایدار جوی و نفوذ زبانه پرفشار خزری هوای استان بارانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اشجعی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: طبق نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، این سامانه امروز و چهارشنبه در نواحی شمالی و شرقی استان موجب ابرناکی، وزش باد شدید موقتی بارش باران گاهی به صورت رگبار، برخورد آذرخش و مه گرفتگی در ارسباران می‌شود.

وی اظهار داشت: توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی در اثر وزش باد شدید و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در این مناطق پیش بینی‌های لازم به عمل آید.

اشجعی ادامه داد: برای روز‌های پایانی هفته نیز پیش بینی می‌شود دمای هوای استان به صورت نسبی افزایش یابد.

وی گفت: هم اکنون بناب با ۳۴ و چاراویماق با ۱۴ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین شهر‌های استان بوده و دمای فعلی تبریز ۱۹ درجه سانتی گراد است.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است، ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و باد‌های مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین باد‌های محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره داغ در شمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد. 

 

انتهای پیام/ش

افزایش نسبی دمای هوای استان آذربایجان شرقی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار