فرماندار ریگان گفت:عارضه خشکیدگی خرما قبل از برداشت محصول سالهاست که دامن کشاورزان را گرفته و هنوز تحقیق درستی در این زمینه بعد از گذشت ۱۶ سال انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،امین باقری فرماندار ریگان  گفت: عارضه خشکیدگی خوشه‌های خرما حدود ۱۶ سال شرق استان کرمان را درگیر کرده است.

وی از خسارت ۳۰ تا ۹۰ درصدی به برخی نخلستان‌های ریگان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه شغل اکثر مردم ریگان مربوط به کشاورزی بوده و اقتصاد این منطقه تک محصولی است؛ نگرانی جدی در خصوص کاهش درآمد مردم به دلیل خسارات ناشی از این عارضه و ریزش محصول وجود دارد.

وی با انتقاد از حمایتی بودن بیمه کشاورزی گفت: حتما باید بیمه کشاورزی از حمایتی به خسارتی تبدیل شود.

باقری با اشاره به مشکلاتی از قبیل: خشکسالی و توفان شن افزود: اقداماتی برای انتقال مشکلات کشاورزان ریگانی به مسئولان استانی و کشوری و تبدیل بیمه کشاورزی به نوع خسارتی در حال انجام است.

فرماندار ریگان تصریح کرد: متاسفانه علت دقیق این عارضه بعد از گذشت حداقل ۱۶ سال به صورت دقیق مشخص نشده است و از دستگاه‌های متولی می‌خواهیم در این زمینه جدیت بیشتری داشته باشند.

وی از تشکیل کارگروهی متشکل از کشاورزان برای استفاده از تجارب یکدیگر خبر داد و گفت: در این زمینه باید کار تحقیقاتی انجام شود.

انتهای پیام/ی

خشکیدی 30تا90درصدی محصول خرمای ریگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.