حسینی گفت: برخی افراد سود جو با احتکار و فروش زعفران با نرخ‌های دلخواه بازار را متشنج کرده اند.

احتکار به زعفران رسید/ قیمت طلای توسط دلالان 2 برابر شد!علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار طلای سرخ، اظهار کرد: با توجه به آنکه تا آغاز فصل برداشت تنها دو ماه زمان باقی است، زعفران چندانی برای عرضه در بازار وجود ندارد.

وی از آغاز برداشت زعفران از 20 مهر ماه خبر داد و گفت: با وجود آنکه زعفران کالایی نیست که مدت زمان آن نا محدود باشد،بنابراین تا دو ماه آینده مابقی زعفران های موجود در انبارها باید جذب بازار شود.

به گفته حسینی برخی افراد سودجو  پس از گذشت چند ماه از  نگهداری زعفران در انبارها قصد عرضه کالا در بازار را دارند تا بتوانند سودهای هنگفتی را به جیب بزنند و این درحالی است که علی رغم تصور نادرست این افراد، مدت زمان مصرف زعفران محدود است و نگه داری طولانی مدت آن در انبارها منجر به از دست دادن کیفیت و عطر خاص این محصول می شود.


بیشتر بخوانید: قاچاق زعفران ایرانی به افغانستان!/ مشکل صادرکنندگان زعفران چیست؟


این مقام مسئول نرخ فروش هر کیلو زعفران توسط کشاورزان را 5 تا 5 میلیون و 300 هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به آنکه میزان قابل توجهی زعفران در اختیار سازمان تعاون روستایی و افراد فرصت طلب است؛بنابراین این دلالان با عرضه محصول به قیمت  8 تا 9 میلیون تومان قصد دارند که بازار را متشج کنند.

وی بازار زعفران در روزهای آتی را پیش بینی کرد و گفت: هم اکنون خریداران خارجی در حد مصرف خود خریداری می کنند چرا که تا عرضه نو به بازار تنها دو ماه زمان باقی است که با این وجود پیش بینی می شود  صادرات تا فصل برداشت با روند کاهشی روبرو شود.

حسینی ادامه داد: با توجه به آنکه نگه داری زعفران در انبارها منجر به کاهش کیفیت محصول می شود،بنابراین به افراد توصیه می شود که به قصد فروش زعفران با نرخ های دلخواه از نگه داری زعفران در انبار اجتناب کنند.

عضو شورای ملی زعفران  درباره آخرین وضعیت صادرات زعفران بیان کرد:صادرات زعفران از ابتدای سال از نظر حجمی افزایش و ارزشی کاهش داشته است چرا که خریداران خارجی با رصد کردن بازارهای داخلی و برابری نرخ ارز و ریال به طور دائم قیمت ها را در بازار کاهش می دادند،ضمن آنکه ارزش واقعی پول حاصل از صادرات کمتر از میزان نرخ اعلامی آمار مربوط به گمرک‌است.

وی در پایان تصریح کرد: بنابر آمار صادراتی گمرک، نرخ هر کیلو زعفران 1400 دلار است در حالیکه در برخی مواقع نرخ واقعی فروش کمتر از هزار دلار بوده است.

انتهای پیام/

کاهش صادرات زعفران در راه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز
۲۱:۴۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۷
چرا وقتی همه چیز گران شده (کود‌.برق.بذر.کارگر) حتی قیمت پاک کردن هرکیلو گل تا۲۰هزار تومان وجمع کردن هرکیلوگل از زمین تا۱۰هزار تومان رسیده وهیچ کس به فکر کشاورز نیست باز هم به دلالان که با دلال بازی باعث افزایش قیمت زعفران شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
هر دم از این باغ بری میرسد
Iran (Islamic Republic of)
4040
۱۳:۰۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
مردم: عمر کیفیت زعفران یک فصل حداکثر دوفصل هست زعفران الان را که دو ماه به برداشت مانده فاسد شده است و دیگر عطر زعفران را مثل تازه ندارد میتوانید تحقیق کنید.
Germany
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
این هم از ضربه های که خودمان به خودمان میزنیم ....دلال بازی ها عامل اصلی این معضلات هست ...
Germany
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
چرا موضوع را اشتباه مطرح می کنید؟!!!!! وقتیکه مسئولین نمی توانند نقدینگی موجود در دست مردم را به طریق صحیح جذب کنند ، حاصل آن سرمایه های سرگردان ، همین میشود!!!! چرا موضوع را اشتباه مطرح می کنید؟! یکروز اعلام میشود لوازم یدکی احتکار شده کشف شد ! یکروز نوبت زعفران میشود ! یکروز دیگر......!!!! آخر چرا ما بی تدبیریهای خودمان را میخواهیم با متهم کردن دیگران ، مخفی کنیم ؟!!!! و .....البته یکی از متهمین اصلی در این رابطه ، سیستم بانکی است!!! و.....
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۰:۴۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
اتفاقا قیمت زعفران باید بالا بره چون سال پیش خیل یقیمت زعفران پایین اومده بود وحتی جواب هزینه های کشاورز رو نمیداد ، محصولاتدیگه ،کود ،آب همه چی گرون شده ،چرا قیمت زعفران باید ثابت بمونه در حالیکه خیلی از مردم روستایی چشم امیدشون ب همین برداشت زعفرانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
طلای سرخ هم ارزش بالایی داره به خاطر همین احتکار شده دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
تانرخ سودسپرده بالاست همینه که هست.نقدینگی بسمت تولید نره ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
خدا لعنت کنه احتکار کننده ها رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
ما مشکل مدیریتی داریم چون مسئول های ما مدیریت بلد نیستن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
چرا دلالان به این راحتی هر وقت اراده کنند قیمت اجناس را چند برابرگران میکنند؟؟؟؟؟؟
France
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
ب والله از دوران جنگ زندگی مردم بدتر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
این محصول برا مصرف عادی نیست و اقتصاد تعداد بیشماری خانواده به اون وصله و هر چی گرون تر بشه به نفع تعداد بیشماری خانواده کشاورزه که فقط چشم امید درآمدشون به همین محصوله همه چی گرون شد صدای کسی درنيامد محصولی که باید گرون بشه تا هزاران خانوداه بتونن معیشتشونو بگذرونن هم گرون میشه صدای مسوولان در میاد
آخرین اخبار