مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: در حوزه اشتغال‌زایی تسهیلات ویژه‌ای به مددجویان جویای کار اعطاء می‌شود و هیچگونه محدودیتی در اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت پوشش این نهاد وجود ندارد.

اعطای تسهیلات به مددجویان جویای کاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حبیب الله آسوده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی درجمع اصحاب رسانه گفت: تسهیلات ارائه شده به مددجویان از ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان می باشدکه مجموع این تسهیلات اشتغال‌زایی روستاییان ۱۲۶ میلیارد تومان می‌باشد.

حبیب الله آسوده افزود: همچنین برای سایرین مددجویان هم رقم تسهیلات ۱۰۰ میلیارد تومان بوده که با تفاهم منعقد شده میان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور و استاندار خراسان رضوی ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر هم اضافه شده است و به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته و مجموع این تسهیلات ۳۲۶ میلیارد تومان می‌باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: تسهیلات ۳۲۶ میلیاردی اشتغال به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی اعطاء می‌شود و رقم اعطایی این تسهیلات برای هر مددجوی متقاضی از ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان بوده است.

وی افزود: تسهیل‌کنندگی، فرصت‌سازی، رشد کار‌های خیر و خداپسندانه و کاهش و رفع فقر به تنهایی توسط دولت امکان‌پذیر نبوده و نیست و این مهم با مشارکت مردم خیر و نیک‌اندیش محقق خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی با بیان اینکه در سطح استان ۱۱۷۲ سمن و NGO داریم، خاطرنشان کرد: باید فرصت‌سازی لازم را در جهت مشارکت پرشورتر مردم و مجموعه‌های مردم‌نهاد ایجاد کنیم و در شرایطی که جنگ اقتصادی و موج بی‌اعتمادی را شاهد هستیم از رسانه‌ها می‌خواهیم که با قلم خود دغدغه‌های مردم را کاهش دهند و در سوی مقابل باید با متخلفان و کسانی که به امنیت، نشاط و اعتماد اجتماعی آسیب وارد می‌آورند برخورد قانونی بشود.

وی تاکید کرد: از خبرنگاران می‌خواهیم که در سال جدید رسانه‌ای و سالی که چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم همگان را به مشارکت در کار‌های خیر و خداپسندانه و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری تشویق کنند و ایرانیان سرآمد جهان در امر نیکوکاری و دیگر امورات خیر و خداپسندانه هستند و به فضل الهی حجمه‌های دشمنان نیز با اتحاد و همدلی مردم همواره خنثی شده و بی‌اثر بوده است.

آسوده گفت: تسهیلات اعطایی با کارمزد ۴ درصد، با بازپرداخت ۵ ساله و با تنفس ۶ ماهه برای روستائیان و با همین شرایط برای شهری‌ها و بدون تنفس بوده که تاکنون بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعطاء شده است.

وی افزود: بیش از ۱۹۲ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی هستند و تمام خدمات طبق چهارچوب‌های معین شده در حوزه‌های مختلف همچون مسکن، اشتغال، ازدواج، زیارت، درمان  ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: در برنامه‌های امسال ۳ محور مسکن، ایتام و اشتغال به‌صورت ویژه دنبال خواهد شد تا در پایان سال ۹۷ در برخی از شهرستان‌ها همچون سرخس، رضویه، خلیل‌آباد، بردسکن و ... مددجوی فاقد مسکن نداشته باشیم و پس از زلزله سال گذشته ۲۷۰ واحد مسکونی تحویل مددجویان حادثه‌دیده شد.

انتهای پیام// ف. ح

 

 

هیچگونه محدودیتی در اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان کمیته امداد  وجود ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.