تیم ملی دوچرخه سواری ایران در سیزدهمین حضور خود در مسابقات آسیایی با ۱۴ بازیکن در سه بخش پیست، جاده و کوهستان شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ افتتاحیه بازی های آسیایی جاکارتا 2018 فردا شنبه برگزار می شود و در رشته دوچرخه سواری؛ محمد دانشور، احسان خادمی، علی علی عسگری(سرعت) ، محمد گنج خانلو ، محمد رجبلو ، مهدی سهرابی (نیمه استقامت) ، در بخش آقایان آروین گودرزی ، میر صمد پورسیدی، سعید صفر زاده ، مهدی سهرابی و در بخش بانوان ماندانا دهقان (جاده) ، در بخش آقایان فراز شکری ،محمد پورشریف ،حسین زنجانیان و در بخش بانوان فرانک پرتو آذر نمایندگان کشورمان در این رقابت ها خواهند بود.

نخستین اعزام بانوان به بازی های آسیایی

اعزام بانوان ایرانی برای اولین بار در این دوره از بازی های  آسیایی رقم می خورد . فرانک پرتو آذر یکی از ورزشکاران  مستعد رشته کوهستان است . این بانو امیدواری ایران  را  برای کسب مدال زیاد کرده است . در بخش جاده سمیه یزدانی توانست در انتخابی با اختلاف نا چیزبر رقیب خود  بازیکن اعزامی به جاکارتا شود اما به دلیل مصدومیت از ناحیه ترقوه ماندانا دهقان بازیکن خوب تیم ملی جایگزین شد.


بیشتر بخوانید: درخشش در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ هدف ملی پوشان دوچرخه سواری است


آخرین وضعیت ملی پوشان دوچرخه سواری

آخرین روز ها تا بازی های آسیایی در حال سپری شدن است وتعدادی از ملی پوشان در حال سپری کردن آخرین تمرینات خود یا در حال اعزام به جاکارتا هستند.تیم ملی کوهستان در تاریخ 20 مرداد ماه  به جاکارتا اعزام شدند . محمد گنج خانلو و محمد رجبلو به مدت ده روز برای تمرین در پیست چوبی به مالزی اعزام شدند .  همچنین ملی پوشان تیم سرعت که برای اردو به مالزی رفته بودند دوشنبه 22 مرداد به ایران بازگشتند .

دوچرخه سواری نیازمند حمایت بیشتر از سوی مسئولین

دوچرخه سواری یکی از پر مدال ترین رشته محسوب می شود و امیدواریم که در این دوره از مسابقات ملی پوشان ما مدال های خوش رنگی کسب کنند . تیم ملی ایران در همه دوره های مسابقات با وجود تمام مشکلات مالی که با آن دسته و پنجه نرممی کنند توانستند با حمایت فدراسیون و تلاش نتایج قابل قبولی را کسب کنند.


بیشتر بخوانید : خالقی: اعزام سمیه دهقان به جاکارتا بستگی به تصمیم فدراسون پزشکی ورزشی دارد


اولین حضور رکابزنان ایرانی در بازی های آسیایی

دوچرخه سواری ایران  اولین حضور خود را در مسابقات آسیایی در دوره سوم در سال 1958  به میزبانی کشور ژاپن تجربه کرد . در این دوره از مسابقات ایران با دو مدال نقره جعفر گل طلب به کشور بازگشت.  ایران در 12 دوره از مسابقات آسیایی شرکت کرده است.  در دو دوره یازدهم و دوازدهم تیم ملی دوچرخه سواری بدون کسب مدال به ایران بازگشت و بدترین نتیجه خود را رقم زد.

بیشترین مدال کسب شده توسط تیم ملی دوچرخه سواری در بازی های آسیایی در دوره هفتم  به میزبانی ایران در سال 1974 است. دوچرخه سواری توانست 2 مدال طلا،یک نقره و دو برنز را کسب کند. در 180 کیلومتر جاده تیمی (طلا)، 100 کیلومتر تایم تریل تیمی (طلا)، 400 متر مختلط تیمی (برنز)، خسرو حق گشا در 4000 متر انفرادی (برنز)، 4000 متر تعقیبی تیمی (نقره) کسب کردند .


بیشتر بخوانید : کوهستان واستقامت امیدهای کسب مدال در جاکارتا هستند


بیوگرافی ملی پوشان دوچرخه سواری

مسابقات آسیایی جاکارتا  2018 بهانه ای شده است تا به عملکرد تیم ملی دوچرخه سواری بپردازیم.در ادامه این گزارش به بیوگرافی چند تن از ملی پوشان اعزامی به مسابقات آسیایی جاکارتا 2018 می پردازیم.

 

فرانک پرتو آذر

فرانک پرتو آذر متولد 1367 شیراز است . او دانشجوی کارشناسی ارشد عمران است.او یکی از بازیکنان مستعد رشته کوهستان است که توانست تحول بزرگی را در بخش بانوان ایجاد کند . به گونه ای که پیش از این به دوچرخه سواری بانوان اهمیت زیادی داده نمی شد. اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری رنکینگ جدید رشته کوهستان را اعلام کرد که بر اساس آن فرانک پرتوآذر، بانوی محجبه ایرانی موفق به کسب جایگاه اول آسیا و 66 جهان شد . پرتو آذز  اولین بانوی ایرانی است که توانسته در صدر آسیا قرار بگیرد.  فرانک پرتو آذر از سال 2014  در بخش بانوان بزرگسال مدعی است که تنها نماینده ایران در ماده کوهستان دوچرخه سواری قهرمانی آسیا بوده است.در مسابقات سالکلنو 2016 به مقام قهرمانی و در مسابقات قهرمانی آسیا در سال 2017 چین  مدال برنز رشته تیم رلی را کسب کرد.

 

محمد دانشور

محمد دانشور خرم زاده متولد  27 آذر 1372  شهر مشهد است .دوچرخه سواری را ابتدا از رشته کوهستان آغاز کرد و سپس علاقه مند به سرعت شده است. اولین مدال خود را در مسابقات المپیاد دانش آموزی در زنجان کسب کرده است.او در فاصله ای کوتاه توانست مدال طلا بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ کره جنوبی را کسب کند و باعث شود دوچرخه سواری سرعت ایران نیز هرچند کوتاه اما برای مدتی در صدر آسیا جا خوش کند. دانشور در ادامه راه  توانست مدال طلا یک کیلومتر قهرمانی آسیا بزرگسالان،۳مدال نقره وبرنز جوانان آسیا،بیش از ۱۰ مدال کاپ آسیایی،۳مدال جام باشگاه های آسیا،بیش از ۳۰ مدال لیگ برتر بزرگسالان و جوانان و همچنین حدود ۲۰ مدال طلا قهرمانی کشور را کسب کند .محمد دانشور در یک کیلومتر تایم تریل رنکینگ  چهارم  جهانی را دارد و درآسیا در جایگاه اول  قرار دارد.


بیشتر بخوانید: برنامه رقابت نمایندگان دوچرخه سواری در بازی های آسیایی مشخص شد


مهدی سهرابی

مهدی سهرابی متولد 20 مهر سال  1360 شهر زنجان است.  این بازیکن در بخش استقامت و نیمه استقامت دوچرخه سواری در بازی های آسیایی شرکت خواهد کرد . با تجربه ترین بازیکن تیم ملی محسوب می شود.برترین دوچرخه سوار در سال  2010_2011 است. سهرابی 6 مدال بازی های آسیایی ،حضور در 5 دوره بازی های آسیایی ، حضور در المپیک ،دارنده بیش از 400 مدال بین المللی را در کارنامه خود دارد.

میرصمد پور سیدی

میر صمد پور سیدی متولد 23 مهر 64  زاده اذربایجان شرقی است. او رکابزن رشته استقامت تیم ملی ایران  است. پور سیدی تنها فاتح مسابقات آسیایی تورلانکاوی است . از عناوین دیگر او مدال نقره آسیا 2018 ، نفر اول رنکینگ جاده آسیا در سال 2017 است.

 

محمد رجبلو

محمد رجلو متولد 17 فروردین 1364 زاده  تهران است. او در رشته استقامت رکاب می زند. از عناوین رجبلو مدال نقره قهرمانی آسیا 2018 ، مدال نقره مدیسون قهرمانی آسیا 2018 و بیش از 11 مدال قهرمانی آسیا است

محمد گنج خانلو

محمد گنج خانلو متولد 13 تیر 76 زاده تهران است. رجبلو جوان ترین رکابزن کاروان دوچرخه سواری ایران است. از استعداد بالای برخوردار است و آینده درخشانی در انتظار او است. او مدال نقره قهرمانی آسیا 2018 را در کارنامه دارد.

حسین زنجانیان

حسین زنجانیان متولد 30 شهریور ماه سال 70 زاده قزوین است. او در رشته کوهستان رکاب می زند . ازعناوینی که در کارنامه دارد می توان به شش سال قهرمانی پیاپی مسابقات دانهیل ، کسب سه عنوان چهارمی قهرمانی آسیا اشاره کرد .

علی علی عسگری

علی علی عسگری متولد 28 اسفند ماه 68 زداه تهران است. از عناوینی که در او در کارنامه دارد می توان به مدال طلا بازی های آسیایی داخل  سال نترکمنستان 2018  ، نقره قهرمانی آسیا 2017 اشاره کرد .


 بیشتر بخوانید : کسب نتیجه عالی دور از دسترس نیست


ا‌نتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار