وعده ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی در حاشیه شهر مشهد موضوعی است که متولیان ساختش پس از گذشت حدود دو سال از مراسم کلنگ زنی هیچ اقدام اجرایی صورت نداده اند.

هیچ اقدام اجرایی برای احداث بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی انجام نشدهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ وعده ساخت دو بیمارستان در حاشیه شهر مشهد، سال‌ها بود که از طرف وزارت بهداشت مطرح می‌شد که اولین اقدام آن در ۲۶ فروردین سال ۱۳۹۵ در جلسه ستاد راهبردی مدیریت شهری با حضور استاندار شکل گرفت.

در این جلسه قرار شد یکی از بیمارستان‌ها را در زمینی ۵ هکتاری که اهداء شده از استان قدس رضوی که شهرداری مشهد بطور رایگان برای آن پروانه صادر کرده بود، در شهرک شهید رجایی ساخته شود و وزارت بهداشت متولی نیمی از هزینه‌ی ساخت آن باشد و وزارت راه و شهرسازی ۵۰ درصد دیگر هزینه را بپردازد.
 
پس از گذشت حدود دو سال از مراسم کلنگ زنی به منظور احداث بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی در شهرک شهید رجایی مشهد، هنوز هیچ اقدام اجرایی صورت نگرفته است.

 تأمین هزینه‌ی ساخت این بیمارستان بالاست


محمد رضا اخوان عبدالهیان مدیر کل راه و شهرسازی با اشاره به مشارکت وزارت بهداشت و اداره راه و شهرسازی برای تأمین هزینه‌ی ساخت این بیمارستان می‌گوید: بر اساس مصوبه‌ای که در آن جلسه داشتیم مقرر شد اگر این مشارکت به تأیید وزیران راه و شهرسازی و بهداشت برسد، با شروع عملیات اجرایی از طرف وزارت بهداشت ما هم به موازات حمایت و پشتیبانی را انجام دهیم.

وی با اشاره به بالا بودن هزینه ساخت بیمارستان با توجه به اعتبارات فعلی دولت، می‌افزاید: این که وزارت راه و شهرسازی در ۵۰ درصد ساخت بیمارستان مشارکت کند بحثی نیست، ولی نحوه کمک و گردش کار باید با توجه به قوانین وزارت مسکن و شهرسازی در تهران مشخص شود که به چه نحوی این حمایت در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره به جلسه‌ای که در شش ماه پیش با وزیر راه و شهرسازی درباره ساخت این بیمارستان گذاشتند، ادامه می‌دهد: تیمی برای پیگیری این موضوع انتخاب شد و الان هم منطقی است که وزارت بهداشت هرچه سریع‌تر از طریق منابع خودش کار را شروع کند و ما هم ورود می‌کنیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد: هیچ کاری انجام نشده است


رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره آخرین وضعیت ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در شهرک شهید رجایی مشهد می‌گوید: فعلا زمین در مرحله کلنگ زنی می‌باشد و هیچ کاری انجام نشده است.
 
دکتردارابی با اشاره به اینکه قرار بود وزارت بهداشت به ما پول بدهد که بیمارستان را بسازیم، ولی فقط پنج هکتار زمین از طرف آستان قدس رضوی واگذار شده، می‌افزاید: با وجود واگذاری زمین توسط آستان قدس هنوز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان آغاز نشده؛ هر زمان استانداری و وزارت بهداشت پول بدهند، بیمارستان را می‌سازیم.

وی با اشاره به پیگیری‌هایی برای ساخت این بیمارستان انجام داده است، می‌گوید: با آقای استاندار و مسئولان دیگر صحبت کردیم، ولی فعلا هیچ خبری نیست، هر موقع وزارتخانه پول داد ما ساخت بیمارستان را شروع می‌کنیم.

دکتر دارابی ادامه می‌افزاید: آخرین رایزنی مربوط به دو ماه پیش بود که قرار شد راه و شهرسازی زمینی را در خیابان هاشمیه تغییر کاربری داده که این زمین فروخته شود و پول آن برای ساخت بیمارستان در اختیار ما قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تغییر کاربری این زمین انجام شده ادامه می‌دهد: اداره کل راه و شهر سازی نیز باید این زمین را در اختیار استانداری قرار دهد که آن را بفروش برسانند.


دانشگاه علوم پزشکی مشهد پولی برای ساخت وساز ندارید


رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اظهارات مدیرکل راه و شهرسازی مبنی بر اینکه اگر دانشگاه علوم پزشکی کار را شروع کند ما هم به موازات آن‌ها حمایت‌ها را شروع می‌کنیم، اشاره می‌کند و می‌گوید: دانشگاه علوم پزشکی هیچ پولی برای ساخت و ساز ندارد، وزارت بهداشت یا استانداری سهم خودشان را بدهند تا ساخت این بیمارستان شروع شود.

دارابی ادامه می‌دهد: مجری این پروژه دانشگاه علوم پزشکی است که در ساخت این پروژه هم دانشگاه هیچ پولی ندارد، اگر پول داشتیم صرف خرید دارو و ملزومات پزشکی می‌کردیم و بدهی شرکت‌ها را می‌دادیم، برای بودجه‌های عمرانی هیچ پولی نداریم.
 

سند زمین اهدایی از آستان قدس، بنام دانشگاه علوم پزشکی صادر شده است


فرزاد حسنی مدیر املاک و اراضی معاونت املاک و اراضی آستان قدس درباره اهداء زمین برای ساخت بیمارستان در شهرک شهید رجایی می‌گوید: آستان قدس زمین را به صورت رایگان تحویل نماینده وزارت بهداشت داده و سند را به نام دانشگاه علوم پزشکی صادر کرده است.

وی با بیان اینکه نقشه و کروکی‌های زمین به نماینده وزارت بهداشت تحویل داده شده است، می‌افزاید: شهرداری در نامه‌ای به تاریخ ۹/۱۰/ ۹۶ موافقت خود را با واگذاری این زمین برای کاربری بهداشتی و درمانی به منظور احداث بیمارستان اعلام کرده است.

مدیر املاک و اراضی معاونت املاک و اراضی آستان قدس ادامه می‌دهد: منعی از طرف آستان قدس و شهرداری برای احداث این بیمارستان وجود ندارد و از استانداری برای اجرای این پروژه می‌توان پیگیر شد.
 
انتهای پیام // ف. ش

گزارشگر: فاطمه شه دوست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.