مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: ۱۹ پروژه ساخت هتل با پیشرفت متوسط ۴۰ درصد در این استان در حال اجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد جهانشاهی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان گفت: پروژه ساخت ۱۹ هتل با سرمایه‌گذاری بیش از پنج هزار میلیارد ریال در حال انجام است و زمینه اشتغال بیش از یک هزار نفر را فراهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این هتل‌ها، ۹۷۸ تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده می‌شود، عنوان داشت: با بهره برداری از این پروژه ها، ظرفیت اقامتی استان دو برابر افزایش می‌یابد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود: یکی از مهم‌ترین طرح‌های اشتغالزا در زمینه اقتصاد مقاومتی، راه اندازی اقامتگاه‌های بوم گردی است و با راه اندازی این اقامتگاه‌ها، زمینه اشتغال جوامع محلی و روستاییان فراهم می‌شود.

وی، یکی از اولویت‌های این اداره کل را اجرای پروژه‌های مشارکتی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۶ پروژه مشارکتی با همکاری این اداره کل و بخش خصوصی در حال انجام است که این تعداد تا پایان امسال به ۲۵ پروژه می‌رسد.

جهانشاهی، اجرای این پروژه‌ها را در تحقق اقتصاد مقاومتی، کاهش هزینه‌های دولت و اشتغالزایی موثر دانست.

انتهای پیام / گ

انجام 6 پروژه مشارکتی اداره کل میراث فرهنگی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.