مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان از تدوین سند مهارت آموزی در استان خبر داد.

تدوین سند مهارت آموزی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ وهب مختاران، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان بیان کرد: باید با توجه به نیازهای افراد برنامه و دوره های مهارتی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از دارندگان مدرک تحصیلی انتظار می رود در کاری مشغول به فعالیت شوند که اغلب آنها فاقد مهارت و توانایی لازم هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان افزود: مهارت آموزی یکی از مهمترین مولفه ها برای تبدیل دانستن به توانستن است و در این صورت می توان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

مختاران ادامه داد: با توجه به ضرورت مهارت آموزی اما فنی و حرفه ای تاکنون به جایگاه واقعی خود دست نیافته است و مطالبه اجتماعی افراد برای مهارت آموزی کم است.

وی گفت: این استان در هجدهمین دوره مسابقه های ملی مهارت موفق به کسب رتبه چهارم کشور شد که در این راستا مدال آوران در آیینی با حضور استاندار همدان تجلیل شدند.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان افزود: همدان در رقابت ملی مهارت رتبه 4را کسب کرده است که این نشانگر توانمندی همدان در این زمینه است بنابراین باید از این ظرفیت برای مهارت آموزی بهره گرفت.

مختاران ادامه داد: اظهار داشت: به دنبال امضای تفام نامه مشترک بین وزارت کشور و سازمان آموزش و فنی و حرفه ای، طرح توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار از سال گذشته در5 استان از جمله همدان آغاز شد

وی اظهار داشت: در حال حاضر زنان سرپرست خانوار این استان با حضور در آموزشگاه های دولتی و خصوصی به صورت رایگان آموزش های فنی و حرفه ای را فرا می گیرند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای همدان درپایان تاکید کرد:650حرفه در قالب 55 رشته در مراکز دولتی و خصوصی وابسته به فنی و حرفه ای همدان آموزش داده می شود.

انتهای پیام /ب

سند مهارت آموزی تدوین شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار