نوری با اشاره به تملک زمینی به مساحت ۸ هکتار در نزدیکی متروی فدک گفت: به زودی شهرداری در این زمین بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابی خواهد ساخت.

خبرنگار: کاظمی/ساخت بیمارستان 300 تخت خوابی در منطقه 8/ آمارهای ناجا به واقعیت نزدیک‌تر استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهمن نوری شهردار منطقه 8 شهرداری تهران ظهر امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه با اشاره به ضرورت تقویت سرانه‌های شرق تهران، گفت: منطقه 8 نیازمند افزایش سرانه‌های ورزشی و درمانی است.

شهردار منطقه 8 با بیان اینکه سرانه درمانی منطقه 6 بیش از حد نیاز است، اظهار کرد:‌ در مقابل در منطقه 8 چند درمانگاه خصوصی وجود دارد که مردم به دلیل شرایط خاص خود به آنها مراجعه نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یک زمین 8 هکتاری در نزدیکی متروی فدک تملک شده است، اظهار کرد: به زودی در این زمین بیمارستان 300 تخت خوابی توسط شهرداری منطقه 8 ساخته خواهد شد.


بیشتر بخوانید: افزایش ۲ هزار تخت بیمارستانی در پایتخت تا پایان سال/ مشکل گرانی دارو‌ها فقط مختص ایران نیست


نوری ادامه داد: منطقه 8 دارای 110 هزار سالمند است. 260 هزار نفر از ساکنین منطقه 8 متولد تهران هستند و این عدد نسبت به سایر مناطق متمایز است.

وی افزود: بر اساس نظرسنجی‌ها احساس امنیت در منطقه 8 بیشتر است و کمترین آمار نزاع و طلاق در این منطقه وجود دارد. از سوی بسیاری از سازمان‌ها آمارهایی در حوزه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، اما آمارهایی که معاونت اجتماعی ناجا منتشر می‌کند، در این بین بیشتر از سایر سازمان‌ها به واقعیت نزدیک است.

شهردار منطقه 8 با بیان اینکه به زودی مجموعه ورزشی ویژه بانوان به نام ثامن‌الحجج در منطقه 8 ساخته خواهد شد، گفت: ساخت 4 بوستان جدید، 4 میدان تره‌بار و 2 مجموعه ورزشی در دستور کار است.

وی تاکید کرد: تاکنون برای 45 میدان سطح منطقه آبیاری قطره‌ای را شروع کرده‌ایم. تا پایان تابستان 100 میدان با الگوی آبیاری قطره‌ای، آبیاری خواهند شد.

وی با بیان اینکه 50 درصد ارامنه تهران در منطقه 8 ساکن هستند، گفت: ما اصرار داریم آنها هم در مدیریت محلات حضور پررنگ‌تر داشته باشند چنانچه ارمنی‌های منطقه 8، 25 شهید در راه انقلاب داده‌اند و در این 40 سال اثرگذاری‌های خوبی داشته‌اند.

نوری با اشاره به اینکه شهرنشینی در این منطقه از دهه 30 تعریف شد، اظهار کرد: 70 درصد زمین‌های منطقه قطعات 240 متری است که در گذشته قرار بود با فروش اوراق به آموزش و پرورش برسد.

شهردار منطقه 8 گفت: باغ موزه مینیاتور که در این منطقه قرار گرفته، در گذشته در اختیار سازمان پارک‌ها بود که برنامه‌ای هم برای آن نداشتند. من با زحمت فراوان این باغ را به مدیریت منطقه 8 منتقل کردم.

وی در پایان با اشاره به اینکه برخی از شهروندان ساکن این منطقه قدرت برگزاری مراسم ازدواج را ندارند، اظهار کرد: یک مرکز ازدواج آسان در منطقه 8 راه‌اندازی کرده‌ایم که تمام امکانات آن نظیر غذا، سالن و عاقد رایگان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار