مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک از صبح امروز تاکنون میان مردم توفان زده چهار روستای شهرستان‌های زهک و نیمروز منطقه سیستان توزیع شده است.

توزیع ۹۵۰۰ عدد ماسک میان مردم توفان زده سیستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همزمان با بروز توفان شدید گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان نیرو‌های عملیاتی هلال احمر در منطقه حاضر و خدمات رسانی به مردم را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۵۰ سبد غذایی میان مردم توفان زده ۲ روستای شهرستان زهک توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شدت وزش باد همراه با گرد و خاک در منطقه، امداد رسانی به مردم شمال این استان همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۹ هزار و ۵۰۰ عدد ماسک از صبح امروز تاکنون میان مردم توفان زده چهار روستای شهرستان‌های زهک و نیمروز منطقه سیستان توزیع شده است.

به گفته رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان امروز /یکشنبه/ به ۶۳ برابر حد مجاز رسید.

علی ملاشاهی حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا را ۱۵۰ میکرو گرم بر مترمکعب عنوان کرد و اظهار داشت: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان ۹ هزار و ۵۱۵ میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است.

وی افزود: سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در سیستان به ۱۱۹ کیلومتر بر ساعت رسید که این امر سبب کاهش دید در فرودگاه زابل به ۵۰۰ متر شد.

رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پدیده وزش باد شدید در برخی نقاط مستعد توفان گرد و خاک تا پایان هفته آینده در شمال سیستان و بلوچستان تداوم دارد به طوری که در این مدت سرعت باد به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

وی ادامه داد: امروز و فردا شدت توفان در منطقه سیستان شدیدتر می‌شود به طوری که احتمال اختلال در پرواز‌های فرودگاه‌های زابل و زاهدان وجود دارد.

ملاشاهی افزود: در این مدت در جاده‌های ارتباطی زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان، زاهدان - زابل، زاهدان - بم و ایرانشهر- بم باد و گرد و خاک سبب کاهش دید می‌شود.

رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گرد و خاک بویژه در سلامت و بهداشت مردم و حمل و نقل جاده‌ای ضروری است.

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

گردو خاک  سیستان را درنوردید 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار