وزیر اقتصاد آلمان از سیاست‌های تجاری ترامپ انتقاد کرد و گفت اروپا در برابر فشارهای آمریکا درباره ایران تسلیم نخواهد شد.

آلمان: جنگ تجاری ترامپ رشد اقتصادی را نابود می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «پیتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی گفت اروپا در برابر فشارهای آمریکا درباره ایران تسلیم نخواهد شد.

عزم راسخ ترامپ برای پیش بردن تحریم ها علیه تهران که  شرکت های اروپایی طرف معامله با ایران را هدف قرار می دهد، یک جبهه نبرد دیگر گشوده است. آلتمایر با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران، گفت آلمان و متحدانش در اتحادیه اروپا، به رغم فشارهای واشنگتن، به حمایت از شرکت هایی که با تهران داد و ستد انجام می دهند، ادامه خواهند داد.

وی تاکید کرد: «ما به واشنگتن اجازه نخواهیم داد به ما دیکته کند با چه‌کسی می توانیم تجارت انجام دهیم».

این مقام آلمانی افزود شرکت های این کشور باید اجازه داشته باشند به هر میزانی که می خواهند به سرمایه گذاری در ایران ادامه دهند و دولت آلمان، همراه با متحدان اروپایی خود، به دنبال راه هایی است تا اطمینان حاصل کند که معاملات مالی همچنان امکان پذیر است.

انجمن های تجاری آلمان هشدار داده اند که شرکت ها بیش از پیش به علت سیاست تحریم های ترامپ از جمله تحریم ها علیه ایران همچنین تعرفه های اعمال شده توسط وی در جنگ تجاری با چین، ضرر می کنند.

مناقشات مربوط به تحریم و تجارت در حال تحت الشعاع قرار دادن چشم انداز رشد آلمان، بزرگ ترین اقتصاد اروپا است ولی آلتمایر اعلام کرد به علت پویایی تقاضای داخلی، اشتغال به طور بی سابقه بالا، و افزایش حقوق ها، رشد قوی را برای امسال پیش بینی می کند.

او  همچنین با انتقاد از سیاست‌های تجاری دونالد ترامپ گفت: «این جنگ تجاری رشد اقتصادی را کاهش می‌دهد و بلاتکلیفی را زیاد می‌کند».

ترامپ امسال با اعمال تعرفه‌های هنگفت بر فولاد و آلومینیوم وارداتی تعداد زیادی از همپیمانان آمریکا را ناامید کرد. اتحادیه اروپا، کانادا و کشور‌های دیگر در اقدامی تلافی جویانه تعرفه‌هایی را بر کالا‌های وارداتی از آمریکا اعمال کردند. سران این کشور‌ها چندین ماه است که وارد جنگ تجاری با آمریکا شده اند.

بنابر گزارش‌ها ترامپ قصد داشته است تمام خودرو‌های وارداتی آلمان را ممنوع کند. رئیس جمهور آمریکا حتی قصد داشت بر تمام خودرو‌های وارداتی اتحادیه اروپا تعرفه وضع کند، اما پس از توافق با «ژان کلود-یونکر» رئیس کمیسیون اروپا برای اجرای طرح «تعرفه صفر» این وعده را عملی نکرد.

آلتمایر با اشاره به اینکه این توافق هزاران شغل را نجات داده است از آن قدردانی کرد. او گفت همچنان باید کار زیادی برای به نتیجه رسیدن این توافق انجام شود. وزیر اقتصاد آلمان دراین باره گفت: «توافق آمریکا و اتحادیه اروپا فقط قدم اول است. هدف ما رسیدن به یک قانون تجارت جهانی با تعرفه‌های کمتر و بازار آزاد است».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
سلام لطفا تحقیق کنید ترامپ از نواده هیتلر نیست آقا این فقط دنیا را زشت کرده خدا بداد مردم آمریکا برسد
آخرین اخبار