مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان گفت: جانمایی پل‌های عابر پیاده در سطح شهر براساس استاندارد‌های ترافیکی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،علی زنگی آبادی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان  گفت :با توجه به درخواست‌های ایجاد پل‌های عابر پیاده، سازمان ترافیک طرح کلی جانمایی پل‌های عابر پیاده را آماده کرده است، که پس از بررسی و تصویب در کارگروه ترافیک شهرداری کرمان، جهت اجرا به معاونت برنامه ریزی اقتصادی شهرداری کرمان ارجاع داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تأمین ایمنی برای تردد عابرین پیاده موضوعی بسیار مهم و حائز اهمیت است، تصریح کرد:با توجه به مواردی همچون افزایش خودرو، عابرین پیاده و ایجاد معابر سواره رو با کارکرد‌های مختلف، این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار است و می‌توان گفت: اصلی‌ترین مقوله در زمینه ارتقاء ایمنی در معابر شهری برای عابرین پیاده، عبور ایمن عابر از یک معبر با روش‌هایی همچون خط کشی، چراغ راهنمایی و پل‌های غیر همسطح (زیر گذر و رو گذر) است.

زنگی آبادی در خصوص شرایط تأثیر گذاری در جانمایی پل‌های عابر پیاده گفت:عوامل مختلفی از جمله حجم و سرعت وسایل نقلیه عبوری از سطح معابر، حجم عبور عابرین پیاده از عرض معبر، مشخصات فیزیکی معابر و کاربری‌های حاشیه‌ای و وضعیت ایمنی معابر در این زمینه نقش دارد.

مدیرعامل سازمان ترافیک در ادامه افزود: نقشه جانمایی پل‌های عابر پیاده سطح شهرکرمان به ترتیب اولویت و برنامه ریزی انجام شده در سه اولویت در سازمان ترافیک، طراحی و از طرف معاونت ترافیک به معاونت برنامه ریزی اقتصادی شهرداری کرمان جهت اجرا، ارجاع شده است.

زنگی آبادی افزود: بعضی از این پل‌های نصب شده براساس استاندارد‌های تبلیغاتی انجام می‌شود، که نصب این گونه پل‌های عابر پیاده نیاز به بررسی و جانمایی ترافیکی دارد.

وی اظهارکرد: سازمان ترافیک به عنوان بازوی اجرایی شهرداری در زمینه کاهش ترافیک و روان سازی عبور و مرور و همچنین عبور ایمن در تقاطع‌ها و معابر شهر کرمان طرح‌ها و اصلاح هندسی‌های متعددی را براساس قوانین و مقررات و استانداد‌های ترافیک انجام داده است.

انتهای پیام/ی

نصب پل براساس استاندارد های تبلیغاتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.