کارشناسان دامپزشکی در روز عید قربان بر ذبح بهداشتی و شرعی دام‌ها در استان قزوین نظارت می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ زینالی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در جمع خبرنگاران گفت: ۳۶ اکیپ ثابت و سیار در روز عید قربان بر ذبح بهداشتی و شرعی دام‌ها در استان نظارت خواهند کرد.

زینالی با اشاره به مدیریت مصرف انرژی اضافه کرد: صاحبان مرغداری موظفند در واحد‌های خود از موتور برق استفاده کنند تا با قطع شدن برق با تلفات سنگین مواجه نشوند.

وی گفت: دام‌ها در ۴ ماه نخست امسال از نظر بیماری‌های واگیردار از جمله تب برفکی در وضعیت سفید و مطلوب قرار دارند.

 مدیرکل دامپزشکی استان در ادامه با اشاره به ماده ضد عفونی کننده مالاشیت گرین گفت: این ماده سرطان زا در هیچ مزرعه پرورش ماهی استفاده نمی‌شود و استفاده از آن غیر مجاز است.

زینالی گفت: استان قزوین ۵ درصد گوشت مرغ و ۱۲ درصد از تخم مرغ کشور را تولید می‌کند.

وی افزود: ۷۰ واحد مرغ تخمگذار در استان وجود دارد که از این تعداد ۳۶ واحد شرایط ممیزی خود را تمام کرده اند و اجازه فعالیت دارند.

 مدیرکل دامپزشکی استان اضافه کرد: ۱۱ واحد هم شرایط ممیزی را به خاطر فعال بودن و تولید تخم مرغ شروع نکرده اند و مابقی هم شرایط ممیزی آن‌ها در حال انجام است.

زینالی به ۲ واحد مرغداری ممتاز هم اشاره کرد وگفت: در شهرستان آبیک ۲ واحد مرغ اجداد مرغ تخمگذار فعال است که تاکنون با هیچ گونه بیماری آنفلانزا مواجه نشده اند و سالانه ۱۲ هزار عدد جوجه تولید می‌کنند.

انتهای پیام/

آمادگی ۳۶ اکیپ ثابت و سیار در استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.