روسیه به دخالت در تظاهرات شارلوتسویل هم متهم شد!

عضو کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد هکر‌های روس در به خشونت کشیدن شدن تظاهرات سال گذشته شارلوتسویل نقش داشته‌اند.

نماینده جمهوری‌خواه روس‌ها را مقصر حادثه شارلوتسویل دانستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، تام گرت، نماینده جمهوری‌خواه ایالت جورجیا روز گذشته اعلام کرد اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا، او را در جریان نقش هکرهای روس در به خشونت کشیدن گردهمایی سال گذشته شارلوتسویل قرار داده‌ است.

عضو کمیته روابط خارجی و امنیت ملی مجلس نمایندگان آمریکا به سی ان ان اعلام کرد: در جلسه‌ای که در حدود دو ماه پیش درباره حادثه تظاهرات شارلوتسویل با اداره کننده اف بی آی داشتم درباره احتمال دست داشتن روسیه در بروز خشونت در این حادثه سوال کردم و کریستوفر وری، اداره کننده اف بی آی تائید کرد هکرهای روسی در این حادثه نقش داشته‌اند!

این نماینده جمهوری‌خواه سال گذشته اظهارات مشابهی را درباره نقش عوامل خارجی در درگیری‌های خشونت‌آمیز سال گذشته میان افراط‌ گرایان سفید پوست و مخالفان آنها در شهر شارلوتسویل در ایالت ویرجینیا مطرح کرده بود، اما این اولین بار است که گرت ادعاهای مربوط به اظهارات اف بی آی در این باره را اعلام می‌کند.گرت روز شنبه مدعی شد روسیه از حوادثی همانند این برای ایجاد جنگ نژادی تفرقه‌آمیز استفاده می‌کند و این از جمله کارهای است که از سوی آنها انجام می‌شود.

پلیس فدرال آمریکا تاکنون به درخواست سی ان ان برای اظهارنظر در این خصوص پاسخ نداده است.

وال استریت ژورنال در ماه اکتبر مدعی شد گروه‌هایی وابسته به روسیه در فیس بوک پیش از حادثه شارلوتسویل پیام‌های نژادپرستانه‌ای تفرقه‌انگیزی را منتشر کرده‌اند. بر اساس اسناد کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، که در ماه می منتشر شد، تبلیغات فیس‌بوک و اینستاگرام  هکرهای روس به منظور تاثیرگذاری بر انتخابات سال 2016 این کشور منتشر شده بود. 

سال گذشته گردهمایی مسلح برترپنداران نژاد سفید موسوم به «اتحاد راست‌گرایان» در شهر شارلوتسویل در ویرجینیای آمریکا در روزهای 11 و 12 ماه اوت در اعتراض به حذف نمادهای ایالات برده‌دار جنوبی در جنگ داخلی آمریکا  برگزار شد. اما در اثر حمله یک خودرو به مخالفان این گردهمایی یک نفر کشته و 19 نفر زخمی شدند.

گروه‌های ملی سفیدپوستان و مخالفان گردهمایی اتحاد راست‌گرا امروز در سالگرد این حادثه راهپیمایی در واشنگتن دی سی برگزار کردند. همچنین معترضان ضد نژادپرستی در شارلوتسویل با حمل دست نوشته‌های سیاست‌های دولت آمریکا برای پایان دادن به مسئله نژادپرستی را محکوم و اعلام کردند شرایط برای کارشکنی و نژادپرستی ملی‌گراها همچنان فراهم است و دولت اقدامی در قبال آن انجام نداده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز در سالگرد این حادثه در پیامی توئیتری با محکوم کردن همه ابعاد خشونت و نژاد پرستی در این کشور، تلفات سال گذشته این حادثه را بی معنا دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار