مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت:زباله های بیمارستاتی در 23 بیمارستان توسط سیستم غیر سوز مدیریت می شوند .

 یاوری  مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  گفت: مطابق قانون مدیریت پسماند تولید کننده مسئول مدیریت پسماند است و در شهرها مدیریت پسماند بر عهده مدیریت شهرداری است و محیط زیست دستگاه حاکمیتی و نطارتی باید براین کار نظارت کند.

  وی بیان کرد:تجمع زباله آثار مخربی دارد که به صورت زنجیر وار بر محیط زیست تاثیر می گذارد.
 
وی گفت:زباله های بیمارستاتی در 23 بیمارستان توسط سیستم غیر سوز مدیریت می شوند و زباله در مطب ها و کلیلینیک از طریق شرکت های خصوصی مدیریت می شوند.
 
یاوری  افزود: در پسماند صنعتی باید تولید کننده این زباله را مدیریت کند و اگر مدیریت نکرد مطابق قانون بعد نظارتی اعمال می شود و از طریق مجاری قانونی با آن ها برخورد می شود .
 
 وی بیان کرد: نکته مهم مکان یابی محل دفن این پسماندها است و مکاتباتی داشتیم که برای زباله های صنعتی  چنین سایتی در استان داشته باشیم که پسماندهای صنعتی ویزه و خطرناک به این منطقه منتقل  شوند و بعد از بی خطر سازی  دفن  آن انجام  شود.
 
 یاوری بیان کرد: امسال به دلیل بارندگی با انبوهی از پوشش گیاهی در طبیعت استان  رو به رو هستیم و این پوشش گیاهی مستعد آتش سوزی است و رها کردن این زباله ها باعث بروز آتش سوزی می شود خصوصا اگر خرده شیشه در این زباله ها باشد.
 
وی گفت: زباله علاوه آلودگی محیط زیست  الودگی بصری هم ایجاد می کند و به امر آزار دهنده برای افرادی که به دامان طبیعت می آیند تبدیل می شود.
 
 وی افزود:در  مدیریت زباله نقش اساسی متوجه مردم است و به تنهایی دستگاه های دولتی متولی نمی توانند به این امر رسیدگی کنند و باید به این باور برسند که حفظ محیط زیست وطیفه احادمردم است و احساس مسئولیت مدیری باید به صورت عمومی در سطح جامعه باشد.

انتهای پیام/ز


 زباله در مطب ها و کلیلینیک از طریق شرکت های خصوصی مدیریت می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.