رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر از صدور حکم جرائم دادگاه برای خاطیان محیط زیست در شهرستان ملایر خبر داد.

محکومیت متجاوزین به محیط زیست ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید شعبانلو رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر بیان کرد: رای دادگاه برای دو نفر که سه سال پیش اقدام به تخریب و تجاوز به حریم تالاب آق‌گل و برداشت غیر مجاز از آب این تالاب داشتند صادر شد.

وی بیان کرد: این دو نفر با پیگیری‌های صورت گرفته توسط اداره محیط زیست ملایر به مراجع قضایی معرفی شدند و دادگاه نیز جرایم لازم را برای خاطیان در نظر گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ملایر گفت: در این زمینه دادگاه برای افراد خاطی مبلغ 4 میلیون ریال جزی نقدی به خاطر بهره‌‌برداری غیر مجاز از منابع آب و مبلغ 30 میلیون ریال نیز جزای نقدی بدل از سه ماه حبس تعزیری و در نهایت نیز اعاده به وضع سابق محکوم کرده است.

وی از صدور حکم دادگاه برای یک فرد خاطی دیگر که اقدام به تصرف اراضی محیط زیست کرده بود خبر داد و تصریح کرد:  این فرد نیز در یکی از روستاهای حاشیه منطقه حفاظت شده لشگردر اقدام به تصرف 24 هزار متر  از اراضی حفاظت شده کرده بود که به مراجع قضایی معرفی شد.

شعبانلو خاطرنشان کرد: بعد از پیگیری‌های صورت گرفته با رای دادگاه فرد متصرف به یک ماه حبس تعزیری محکوم و اراضی تصرف شده نیز رفع تصرف و به محیط زیست برگشت.

انتهای پیام/

خاطیان محیط زیست محکوم شدند

برچسب ها: محیط زیست ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.