واکنش سخت و قاطع رهبران سیاسی، احزاب، تشکل‌ها و عموم مردم عراق در حمایت از ایران نشان می‌دهد آن‌ها مخالف تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه کشورمان هستند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال اقدامات یک‌جانبه‌گرایانه ایالات متحده آمریکا علیه کشورمان، دونالد ترامپ اردیبهشت ماه امسال از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد و دستور احیای تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. در همین راستا بامداد سه شنبه هفته گذشته دور نخست از تحریم‌های این کشور علیه جمهوری اسلامی آغاز شد.

این موضوع واکنش‌های متفاوتی از سوی کشورهای مختلف به‌ویژه همسایگان کشورمان به دنبال داشت. در این چهارچوب اواخر هفته گذشته بود که حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق، در کنفرانسی مطبوعاتی در خصوص تحریم‌های آمریکا علیه ایران و رویکرد عراق در قبال آن عنوان کرد که مخالف تحریم در منطقه است و تحریم را خطایی راهبردی و نادرست خواند، اما گفت که برای حفظ منافع مردم خود به آن پایبند خواهد بود. وی در ادامه با تاکید بر اینکه کشورهای بزرگتر از ما نیز به تحریم‌های آمریکا پایبند بوده‌اند و اگر ما بر خلاف آنها عمل کنیم شکست خواهیم خورد، گفت: من به‌عنوان نخست وزیر عراق نمی‌توانم موضعی را اتخاذ کنم که به ضرر شهروندان عراقی تمام شود.

تنها چند ساعت پس از این اظهارات در فضای سیاسی این کشور موجی به راه افتاد که به تحلیل چرایی این موضع‌گیری می‌پرداخت. تعداد زیادی از چهرهای مشهور عراقی نیز در واکنش به این اظهارات، ضمن یادآوری همسایگی و کمک‌های ایران به عراق در دوران تهاجم داعش به این کشور، تصریح کردند که عراق باید در چنین شرایطی از ایران حمایت کند.

اعلام تبعیت از آمریکا دودی به چشم حیدر العبادی

واکنش مقامات و احزاب سیاسی عراق نسبت به تحریم‌های آمریکا علیه ایران

شخصیت‌های مختلف سیاسی از جمله فؤاد معصوم، رئیس جمهور، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی، نوری مالکی، معاون رئیس جمهور، همام حمودی، رهبر مجلس اعلی، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر و ائتلاف سائرون و بسیاری از سازمان‌ها، نهادها و احزاب از جمله حزب فضیلت، جنبش اراده، جنبش کتائب سید الشهدا، عصائب اهل الحق، مقاومت اسلامی نجبا و سازمان بدر نیز با محکوم کردن اقدام یکجانبه آمریکا در خروج از برجام و تحریم ایران، بر عدم پیروی عراق از این تحریم‌ها تاکید کردند.

در این خصوص عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی نیز در واکنش به این اظهارات عنوان کرد: اعمال تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران زیر پا گذاشتن اراده بین‌المللی، تفاهم‌نامه و تعهدات امضا شده است. وی با معرفی ایران به‌عنوان عمق استراتژیک عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران در معرض فشار، تحریم و حمله‌ای است که اقتصاد و نظام سیاسی آن را هدف قرار داده؛ از همه می خواهم که در این بحران کنار جمهوری اسلامی ایران بایستند و این کشور را یاری کنند. در این بحران عراق باید راه تنفسی برای ایران باشد؛ وظیفه دینی و اخلاقی ما ایستادن در کنار جمهوری اسلامی ایران است چرا که این کشور در کلیه بحران‌ها کنار ما ایستاد.

نگاهی به مواضع مقامات و مردم عراق در حمایت از ایران مقابل تحریم‌های آمریکا

مقتدی صدر نیز به‌عنوان رهبر جریان صدر و ائتلاف السائرون در بیانیه‌ای اعلام کرد که عراق به‌طور خاص و منطقه به طور عام شرایط سخت و ناگواری را به دلیل سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه ملت‌های مظلوم می‌گذرانند، اگر آمریکا این تصمیمات خود را کنار نگذارد ما در برابر خسارت‌هایی که به ملت‌های منطقه وارد می شود دست بسته و ساکت نخواهیم ماند. ما اقدامات آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و تمامی تحریم‌های یکجانبه علیه ملت‌ها را محکوم می کنیم و دولت‌های منطقه و جهان را نیز به محکوم کردن آن فرامی خوانیم. محاصره و فشار اقتصادی اقدامی نادرست، غیر قانونی، انتقام جویانه، ظالمانه و بدون هیچ گونه مشروعیت بین المللی و غیرقابل توجیه است چرا که خارج از چارچوب سازمان ملل انجام شده است.

نگاهی به مواضع مقامات و مردم عراق در حمایت از ایران مقابل تحریم‌های آمریکا

فواد معصوم رئیس‌جمهور عراق نیز در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: شرایط فعلی عراق و طبیعت روابط پر منفعت آن با ایران، پایبندی بغداد به تحریم‌ها علیه تهران را سخت می‌کند. عراق در درگیری‌های فعلی نباید با یک طرف علیه طرف دیگری باشد و فشار زیاد بر ایران ممکن است نتایجی به دنبال داشته باشد که بر وضعیت منطقه و به‌ویژه همسایگان جمهوری اسلامی ایران از جمله عراق تاثیر گذارد.

وزارت خارجه عراق نیز در بیانیه‌ای با محکوم کردن اقدامات یکجانبه آمریکا، از جامعه جهانی خواست تا با فشار آوردن بر این کشور مانع ادامه این سیاست‌ها شوند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی عراق روز چهارشنبه در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که تحریم‌ها علیه ایران از حیث اقتصادی و اجتماعی تاثیرات منفی بزرگی بر کشورهای همسایه آن از جمله عراق خواهد گذاشت .در این بیانیه ضمن تقدیر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق در مقابله و مبارزه با تروریسم آمده است که عراق هرگز مواضع شرافتمندانه همسایه خود، ایران  را در این خصوص از یاد نمی برد. همچنین وزارت خارجه عراق با اصل محاصره اقتصادی علیه هر کشور دیگر مخالف است زیرا معتقد است که ضرر محاصره‌ها در درجه نخست متوجه‌ اقشار مختلف مردم می شود.

حمایت ملت عراق از ایران

موج حمایت از ایران در مقابل تحریم‌های آمریکا تنها در سطح مقامات سیاسی و نظامی و نیز احزاب و تشکل‌ها محدود نماند و ملت عراق نیز به این موضوع واکنش نشان داد. کاربران در شبکه‌های مجازی، ضمن تقبیح واکنش عبادی در حمایت از تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان یادآور شدند که ایران در شرایط سخت در کنار ملت عراق بوده و اکنون زمان آن است که عراق نیز جبران کند به خصوص اینکه این تحریم‌های ظالمانه تنها از سوی یک کشور و برخلاف تمام موازین بین المللی صورت می‌گیرد.

برخی از کاربران این شبکه اجماعی با هشتگ 'متضامن مع الشعب الایرانی' (اعلام همبستگی با مردم ایران) نوشتند ما در ازای ایستادگی ایران به هنگام سختی‌ها در کنار عراق احساس مسئولیت کرده و تحریم‌های آمریکا را محکوم می‌کنیم.

العبادی به دنبال حفظ قدرت خود است

حسین رویوران کارشناس مسائل غرب آسیا درباره حمایت‌های مقامات و مردم عراق از ایران در قبال تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان معتقد است، مقامات و سیاست‌مداران عراقی با اتخاذ واکنش‌های منفی در قبال مواضع حیدرالعبادی ثابت کردند که مخالف تحریم‌های یکجانبه امریکا علیه ایران هستند.

کارشناس مسائل غرب آسیا درباره اقدام حیدرالعبادی در حمایت از تحریم‌ها علیه ایران اعتقاد دارد، این اقدام و موضع‌گیری نخست وزیر عراق در راستای جلب خشنودی  و حمایت آمریکایی‌ها انجام شده است تا در سایه آن بتواند در مقام نخست‌وزیر باقی بماند. در حالی که دود این اقدام غیر انسانی و ماجراجویانه تنها به چشم خودش رفته و به طور قطع آخرین برگه او برای بازگشت به پست نخست وزیری را سوزانده است.

سخن آخر

در مجموع اظهارات نخست‌وزیر عراق در خصوص تحریم یکجانبه آمریکا علیه ایران و پیروی از آن با هر نیت و هر محاسبه ای که صورت گرفته  باشد با واکنش سخت و قاطع رهبران سیاسی، احزاب و تشکل ها و نیز عموم مردم عراق روبرو شد و نشان داد علیرغم بسیاری از فراز و نشیب‌های چند دهه گذشته بین ایران و عراق، ملت‌های دو کشور در کنار هم بوده و برای ثبات و امنیت و نیز موفقیت دو کشور تلاش خواهند کرد.

تحلیل‌گران درباره این اقدامات ضد و نقیض مقامات عراقی در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران معتقدند، مواضع حیدرالعبادی را می‌توان به‌عنوان مانوری سیاسی برای تقویت جایگاه متزلزل خود در آینده دولت عراق دانست. در واقع او با اعلام پایبندی خود به تحریم‌های یکجانبه آمریکا به دنبال کسب حمایت‌های آمریکا و عربستان برای تصدی مجدد مقام نخست وزیری است. در حالی که کارشناسان معتقدند نخست وزیر عراق با این اقدام خود تنها موجب شد که بحث حذف او از حزب الدعوه عراق مطرح شود.
شاید در ابتدای امر برخی کشورها از جمله آمریکا یا عربستان سعودی از این موضع گیری خرسند شده باشند اما سیر ماجرا نشان داد که هنوز برای قضاوت‌های زود هنگام و استنباط نتایج نهایی خیلی زود است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، عراق ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
خدا با ماست
Germany
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
عراقیاکی طرف ایران بودن که این باردومشون باشه،دیگه پول مفت ازایران براشون نمیره براهمونه که ورمیزنن اونااگه اینقدبه فکرایرانن غرامت جنگ تحمیلیروبپردازن
Iran (Islamic Republic of)
یاور
۱۷:۳۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
این هم از بقایای اهل کوفه می باشد که با مولایمان علی (ع) دورویی را پیشه کرد و امام را تنها گذاشتند از این جماعت دنیا پرست برای شیعیان جهان آبی گرم نمی شود . در سختی و تنگدستی دشمنان و دوستان آشکار می شوند
Iran (Islamic Republic of)
یاور
۱۷:۲۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
این هم از بقایای اهل کوفه می باشد که با مولایمان علی (ع) دورویی را پیشه کردند و امام را تنها گذاشتند از این جماعت آبی گرم نمی شود .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۵۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
ملت ایران با خدا معامله میکند و اگر ملت و دولت عراق به ما پیوستند نه چیزی به ما اضافه میشود نه کم فقط آبرویی نزد خدا پیدا میکنند.
چه دولت عراق و چه دولت ایران تا زمانی که در برابر استکبار و شیطان بایستند خداوند با قدرت لایزالش حمایت میکند.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۴:۵۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
بنظرمن اینکار العبادی یک کار تاکتیکی بود برای اینکه ما بعداز تحریم نفت فقط با کمک عراق میتونیم نفت صادر کنیم چون میادین نفتی مشترک داریم .از طرفی دولت عراق چنین میلیارد دلاربدهکار به امریکاهست.
Iran (Islamic Republic of)
خان
۱۱:۵۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
العبادی حتما فراموش کرده روزهای را که داعیش پشت دروازهای بغداد بود . و رزمندگان ایرانی به داد اونها رسیدن . ضمنا در صورت حمایت عراق از امریکا ملت و مسئولین ایران هم درخواست هزار دلار خسارت جنگ تحمیلی از هراق خواهند داد.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۵۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
دوستان این درسته که ما به عراق در دفع داعش کمک کردیم. اما در نظر داشته باشید حکومت فعلی عراق مدیون حمله آمریکا و سقوط صدامه . وگرنه حالا حالا ها می بایستی یک نظام بعثی که خون ملت عراق رو توشیشه کرده بود و صدها هزار نفر رو به کشتن داده بود . رو تحمل می کرد. بله من موافقم العبادی کار درستی نکرده . ولی باید در نظر داشته باشید حکومت شیعی و احزاب شیعی که الان دست بالا را در عراق دارند فقط و فقط پس از سقوط صدام بدست آمریکا با انتخابات آزاد سر کار اومدن و بنوعی وامدار آمریکا هستند . وگرنه عراق کجا و انتخابات آزاد کجا؟ماهایی که در خوزستان در همسایگی عراق زندگی می کنیم این مساله و می دونیم خصوصیات عراقی ها بهتر از خیلی ها می شناسیم . لطفا احساساتی نظر ندید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
ایران نیاز یه هیچ کشوری برای پشتیبانی ندارد چون خدا هواشو داره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۲۸ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
بله فقط سه میلیون عراقی از حمله امریکا به عراق کشته شدند و دهها هزار نفر بدست دست پرورده های امریکا، داعش و النصره و غیره سلاخی شدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
آمریکا دشمن بزرگ مسلمانان است و باید با اتحاد یکدیگر آن را نابود کنیم
Iran (Islamic Republic of)
امیدی
۱۰:۳۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
واقعا برای العبادی متاسفم که راه درست را انتخاب نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
باید معاملات بین ایران و عراق به دینار و ریال باشد که این کار از همه بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
مصیب کلوندی
۰۹:۱۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
چرا سیاست ندارید شاید حیدر نظرش این باشه ظاهرا تبعیت کنه اما باطنا با ایران باشه چون گیرم مردم عراق با ایران شدن آمریکای جنایتکار اونارم تحریم میکنه کاری نداره که‌ پس اگه ظاهرا از آمریکا تبعیت کنن شاید البته شاید بهتر باشه
Iran (Islamic Republic of)
رحمانی
۰۸:۴۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
از حیدر العبادی که تخم وترکه شمر و عمرو ابوبکر هست چه انتظاری بیشتر میشه داشت. سید علی را عشقه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۵۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
ماهمه ایرانی هستیم ایرانی میمانیم زنده باایران ماایرانیهاانسانیم به همه نشان دادیم .بعضی هابدانن
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۵۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
ماهمه ایرانی هستیم ایرانی میمانیم زنده باایران ماایرانیهاانسانیم به همه نشان دادیم .بعضی هابدانن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
ما هم باید هر کشوری ما را تحریم کرد تحریمش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
سوریه به تحریم ها نپیوسته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
العبادی کیه ماسردارسلیمانی داریم مردم فهیم ورهبر داریم اونها به مااحتیاج دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۹ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
العبادی کیه ماسردارسلیمانی داریم مردم فهیم ورهبر داریم اونها به مااحتیاج دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
واقعا برای العبادی متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا جنایتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
مقتدا صدر وحزبش درتعین سرنوشت سیاسی وداخلی عراق حرف اول را دارد وهر تصمیمی بگیرد رد خور ندارد منطقه سبز در بغداد بلحاظ جغرافیا وطرفدار به مقتدا صدر تعلق دارد همینا بودن زمانی بخاطر تصمیمات غلط داخلی سیاسیون عراق به داخل مجلس عراق هجوم بردن وهمه نماینده ها ودولنمردان عراق به اشتباهاتشون پی بردن لذا ایشان تمام قد از ایران دربرابر تحریم های آمریکا دفاع نموده وموضع العبادی را بشدت محکوم کرده است
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۱:۲۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
انشالله نابودی دشمنان اسلام
Iran (Islamic Republic of)
مهسا
۲۱:۰۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
ننگ بر ترامپ و امریکا ی خائن
Iran (Islamic Republic of)
لاله
۲۰:۲۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
ایران به قول معروف دستش را عسل کنه ببره تو دهن اعراب اخرش دستش را گاز میگیرند.نمونش حضور دهها کشور عربی در جنگ تحمیلی یا شرکتشون در تمام تحریمهای ادوار گذشته،درست عین اروپاییها.ما فقط باید به خودمون متکی باشیم خودمون خودمون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۱۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
عرب و غیر عرب نداره نمونه ش رو در برجام دیدیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد
۱۹:۳۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
فقط دنبال تفرقه در محور مقاومت در مقابل آمریکا اسراییل و عربستان هستند
دوستان دقت داشته باشید
از هر حرف و شخص کمک میگیرن
ملت عراق و ایران همیشه در تمام اعصار تاریخ دوست و برادر بودن
حساب صدام و بعثی ها رو جدا کنید
هوشیار باشیم
هدف فقط زدن وحدت ماست
Iran (Islamic Republic of)
کاوس
۱۹:۱۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
حساب مردم عراق راباید از حساب حیدرالعبادی جدا دانست،در ضمن آقای العبادی فراموش کرده که اگر وساطت ایران درزمان نخست وزیری نوری المالکی نبود ایشان الآن نخست وزیر نبود که حالا در برابر ایران اینگونه موضع گیری کنند.مردم عراق نشان داده اند که قدر دان کمکهای ایران هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
انقدر از آدم های دو رنگ بدم میاد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
در این رخداد بیشتر عراق ضرر میکند
چون بیشتر اجناس و کالاهای خود را به قیمت ارزان و با کیفیت از ایران وارد میکند........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
غیر ممکنه
Iran (Islamic Republic of)
فرزندایرانم
۱۸:۴۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
العبادی اولین و آخرین اشتباهش را کرد کارش تمومه.
Iran (Islamic Republic of)
فرزندایرانم
۱۸:۴۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
العبادی اولین و آخرین اشتباهش را کرد کارش تمومه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۲۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
این آقای العبادی دقیقا طرز فکر کسانی در ایران را دارد که می گفتند چرا ایران در عراق جلوی داعش ایستاده ما که خودمون مشکل داریم .اما نمیفهمه که مشکل برای ایران یعنی مشکل برای همه ی همسایه ها . البته در عراق هم کسانی هستند که جلوی این یاوه گویی ها بایستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
همین ها بودند که ۸ سال جنگ به ما تحمیل کردند خیلی متاُسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
ما چقدر شهید دادیم چقدر کمک ها به عراق کردین اخرش اینه تحویل بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۱۸ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
اگر کمک نمیکردیم داعش تو شهرهامون بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
این رو به یاد داشته باشین که آمریکا اسراییل آل سعود از اتحاد مقاومت هراسان هستند نباید اجازه دهیم این جنایتکاران به اهداف شوم خود برسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
آمریکا فقط به دنبال تفرقه و جنگ افروزی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
180
۱۸:۰۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
العبادی دودی چون مرسی را در صورت ادامه این روش در عراق خواهد دید زیرا ملت ایران و عراق چنان درهم تنیده اند که در محور مقاومت ید واحده هستند وملاقات العبادی با سعودی صهیون وترامپ که سیگنالهای قوی مراجع عراق وامت اسلامی را دارد عندالنهایه العبادی را به قفسی مانند مرسی مصر در بغداد خواهد بر.مرگ بر امریکا مرگ بر صهیون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
همین ها بودن که برای امام حسین (ع) نامه و دعوت نامه نوشتن بعد او و فرزندانش رو شهید کردن . بیشتر از این نباید انتظار داشت .
Iran (Islamic Republic of)
a
۱۷:۳۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
ما باید خیلی مراقب توطئه های آمریکا و همکیشانش باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
عبادی کیه بابا بزرگش نکنید، مشکل براش پیش آمده
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۲۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
العبادی نکنه آلزایمر داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
اینها همون بی معرفت هایی هستند که امام علی رو رها کردن.امام حسین رو به کیسه طلا فروختن . ما از تاریخ عبرت نمیگیریم اینها در طول تاریخ همیشه بی معرفت بودن و خیانت کار ولی ما چرا به اینها اعتماد کردیم جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
آمریکا قابل اعتماد نیست نباید بهش اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۷:۱۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
بی انصافا ۸ سال به ملت ما ظلم کردن جوونای ما رو دست بسته زنده زنده توی آب به شهادت رسوندن در عوض جلوی داعش ازشون دفاع کردیم . آخرش نمکدون شکستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
بسیاری از اعضای داعش که نابودشان کردیم از همون حزب بعث که با ما جنگیدن بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
باید داعش یه گوش مالی به العبادی میداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
انشالله نابودی اسرائیل / امریکا و السعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
درود بر مقاومت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
شایم سیاستشونه که آمریکا به اشتباه بیفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
همین آمریکاست که پای داعش و جنگ رو به مناطقتون باز کرد آقای حیدرالعبادی.حالا چی شده شدی طرفدارش حتما پول خوبی بهت داده و فکر کرده با حمایت تو ازون ایران منزوی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
نه هیچ پولی به اقای العبادی نمیدن بلکه از 1100 میلیون دلار که باید بده در رفت و همچنین با تحریم نفت ایران عراق میتونه فروش نفت خودشو افزایش بده و جذب سرمایه گذار داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۷:۳۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
درسته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
خدا برای ما کافیست
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۷:۱۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
چه جمله ی زیبایی...
Iran (Islamic Republic of)
محمد مهدی
۱۸:۱۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
واقعاااا::: بشرطی ک لقلقه زبانمون نباشه
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۶:۲۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
ما همچون 40 سال گذشته از این شرایط هم عبور خواهیم کرد و با سرافرازی هم عبور خواهیم کرد و سیاهی به زغال خواهد ماند و دنیا خواهد دید که ما جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب را باشکوهتر از سال های قبل برگزار خواهیم کرد و این آل سعود و اسرائیل هستند که باید با نگرانی منتظر آینده شوم و تاریک خود باشند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
درود بر شما من هم با شما موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
جانم فدای ایران
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۰۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
همچنانکه آمریکاقوانین بین المللی(برجام)رازیرپاگذاشت!!!هرکشوردیگری هم میتواندهرکدام ازقوانین بین المللی رازیرپابگذارد***!حال تصمیم بامسئولین آن کشورهاست که این ور جوب بمانندیا اون ورجوب!مهمترازهمه ی اینها،،،،،صدام چی شد؟!و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
بسیار خوشحال و خرسندیم از مواضع شجاعانه احزاب و ملت عراق بخصوص مواضع انقلابی مقتدا صدر شیعه باید این طوری باشه باهوش و شجاع هیچکس از مردم ایران توقع مواضع صحیح و بحق مقتدا صدر را نداشتن بخصوص وقتی به عربستان رفت بعنوان اعتراض به بعضی سیاستهای دولت عراق ،ان شاالله همیشه ملتها باهوشیاری با هم متحد باشند و گول منافع کوتاه مدت و دروغین قدرتها قرار نگیرند و از همدیگر حمایت و پشتیبانی کنند و دولتها را مجبور کنند تا از حق حمایت کنند ،
Saudi Arabia
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
بی شک اتحاد شیعیان و جریانات انقلابی یکی از الطاف خفیه الهی در نتیجه حماقت های ترامپ و رذالت های آل سعود است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
باید با آمادگی بیشتر مقابل آمریکا ایستادگی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر آل سعود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر داعش و داعشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
خدا خودش از مردم ایران محافظت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
ما باید با اتحاد هم آمریکا و اسراییل و آل سعود را نابود کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
آقای العبادی به کجا چنین شتابان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
آمریکا هیچ کاری نمیتونه بکنه ما در برابر تحریم ها مقاومت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
مث اینکه تو انتخابات بعدی نمیخواد شرکت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
العبادی نباید این واکنش را از خود نشان میداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
من حرفی برای گفتن ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
خدا ما را از دست امریکا نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
درود بر شهدای مدافع حرم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
این کسی که نظر منفی داده اصلا این را خوانده .اگر نخوانده است باید با جهل به چیزی نظر ندهد و اگر خوانده و متوجه شده برایتان متاسفم خدا شما را به راست هدایت کند.
India
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
برای حیدر العبادی متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
درود بر مدافعان حرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
فقط باید تاسف خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
آقای حیدر العبادی متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
واقعا برای العبادی متاسفم اگر کمکهای ایران نبود معلوم نبود الان به کدام سوراخ خزیده بود ببین انسان برای جایگاه خود دست به چه چیزای می زند همه چیز را پشت سر می زند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
آقاي حيدرالعبادي اگر ايران نبود كه الان داعش نابود نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
فکر کنم بهتره بگیم آقای حیدرالعبادی اگر ایران نبود الان تو نخست وزیر نبودی و یک داعشی جای تو بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
امیدوارم اقتصاد ما رشد خوبی داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۹:۵۴ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
به شرطی که دزد و حامی دزد ریشه کن بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
واقعا چوب امريكا رو ميخوره مي فهمه ايران چكار كرده براش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
واقعا متاسفم العبادی نگذاشت مدتی از نابودی داعش بگذره بعد این کار را انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
مردم عراق باید العبادی را بکرنار کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
ما از تحریم های آمریکا نمی رسیم از آن به عنوان فرصت برای پیشرفت استفاده میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
مسلما واکنش مردم عراق به العبادی خوب نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
بدبخت- همین ایران بود که توالان اونجا نخست وزیری وگرنه خدا میدونه الان داعش چطوری سرت و گذاشته بود کف سینه ت
ملت ایران و عراق در بسیاری از زمانها نشان دادند که پیوند دینی و عاطفی دوملت عمیقتر از این است که اظهار نظر یک کوته فکر به آن ضربه بزند.
#اربعین
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۲۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
اقا من نمیگم تحریم امریکا بد است تحریم امریکا وسیله ی است که ما خودمون اقتصاد کشورمان را بسازیم.عراق وسایل مارو میخرد در رو از تحریم های امریکا حمایت می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
درود بر حامیان حقوق ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
به قول آلبرت انیشتین: امور سیاسی برای امروز است، در حالیکه معادلات علمی برای ابدیت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
چهره واقعی آمریکا بعد از نقض برجام برای همه دنیا آشکار شد چرا العبادی این اقدام را انجام داد ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
اقای حیدر العبادی واقعا برایت متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
نابودی آمریکا نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
ایران کشوری مقتدر و محکم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر شیطان بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
درود بر ملت بزرگ عراق حیدر العبادی تیرش به سنگ خورد و برگشت به سمت خودش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
برای حیدر العبادی متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
مقاومت واکنش العبادی به تحریم های آمریکا را هرگز نخواهد بخشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۲:۲۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
ما در اربعین فهمیدیم ملت های ایران وعراق چقدر بهم نزدیک و برادرند
واین موضع عراق نیست بلکه موضع کسی است که از این به بعد در مقام نخست وزیری عراق جایگاهی نخواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۲:۲۶ ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
تاریخ ثابت کرده آمریکا قابل اعتماد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
درود بر ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
اینجا ایران سرزمین دلیران هست ما به امید خدا دشمنان را نابود خواهیم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
هیچ اشکالی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
ما انتظار چنین رفتار را از العبادی نداشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
واقعا برایش متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
با وجود العبادی ها و ابوبکر بغدادی ها عراقی ها باید بگویند: از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
درود بر رهبران عراق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
بیچاره از امریکا ترسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
حیدرالعبادی برایت متاسفم نمیدونم چی بهت بگم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
العبادی نباید اینطوری واکنش به تحریم های آمریکا نشان میداد محبوبیت میان مردم عراق را از دست داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
این خصلت انسانهای منافق است
۱۲
آخرین اخبار