کاروان سلامت جمعیت هلال احمر کرمان به مناطق محروم سیستان و بلوچستان با شعار نذر آب اعزام شدند.

اعزام کاروان سلامت هلال احمر کرمان به سیستان وبلوچستانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  رضا فلاح مدیر عامل جمعیت هلال احمر کرمان گفت:هزاران نفر از اهالی روستا‌های محروم شهرستان ایرانشهر از خدمات کاروان سلامت هلال احمر کرمان بهره‌مند شدند.

وی افزود: تیم کاروان سلامت این استان در راستای کمک‌های بشردوستانه به اقشار اسیب دیده و متاثر از خشکسالی در استان سیستان و بلوچستان از تاریخ ۱۲ لغایت ۱۸ مرداد ارائه خدمت نمود و روستا‌های محروم شهرستان ایرانشهر هدف این کاروان بود.

فلاح با بیان اینکه ۴ محور برای اجرای این طرح پیش بینی شده است، افزود: محور‌های درمانی و بهداشتی، معیشتی، فرهنگی وآموزشی از جمله محور‌های مدنظر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان، با اشاره به این که بیش از ۱۴۰۰ نفر از خدمات درمانی و بهداشتی بهره‌مند شدند، بیان داشت: در این خصوص ۳۰ نفر کادر پزشکی، پیراپزشکی و بهداشتی متشکل از متخصص، اطفال، داخلی، زنان، جراح، دندانپزشک، پزشک عمومی، ماما، پرستار، روان شناس وحضور داشتند.

وی، با بیان اینکه دارو‌های مورد نیاز به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفت افزود: ۴۲۰ نفر از خدمات دندانپزشکی، ۷۰ نفر از خدمات جراحی سرپایی، ۸۰ نفر از خدمات بینایی سنجی و تحویل عینک و ۱۰۰ نفر از خدمات مشاوره و روان شناسی بهره بردند.

 فلاح با اعلام این که بیش از ۲۵۰۰ بسته معیشتی شامل حبوبات، کنسروجات، برنج، روغن، آرد و ۸۵۰ ست بهداشتی و البسه بین نیازمندان توزیع شد تصریح کرد:برگزاری دوره آموزشی امداد و کمک‌های اولیه برای ۳۵ نفر و اصلاح موی سر و خدمات بهداشتی برای ۳۰ نفر از دیگر خدمات این طرح است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در ادامه به عیادت از بیماران بستری در بیمارستان ایرانشهر و برگزاری جنگ‌های شادی توسط گروه هنری استان و مجری شبکه دو و نسیم اشاره کرد و گفت:۶ جنگ شادی در روستا‌ها و یک جنگ شادی در شهر ایرانشهر برگزار که در این رابطه بیش از ۱۳۰۰ نفر از کودکان بهره‌مند شدند.
در این طرح بیش از ۷۵ نفر از کارکنان و داوطلبین استان به همراه ۱۵ دستگاه خودروی سواری، ۳ دستگاه آمبولانس، ۸ دستگاه خودروی وانت و ۳ دستگاه کامیون حضور داشتند.
انتهای پیام/ح

کاروان سلامت هلال احمر کرمان به سیستان بلوچستان اعزام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار