مونسان گفت: کم خطرترین نوع ایجاد اشتغال؛کسب و کارهای کوچک هستند، چراکه در این نوع درآمدزایی، ورشکستگی مشاهده نمی‌شود.

کسب و کارهای کوچک کم خطرترین اشتغال/ گردشگری سومین بازوی اقتصادی در جهان استبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عصر امروز با حضور محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهم نامه مشترک در راستای توسعه متوازن و کمک به توزیع عادلانه ثروت و همچنین ایجاد کسب و کار و اجرای برنامه اشتغال فراگیر و مولد امضا شد.

پس از امضای تفاهم نامه علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: برای افزایش مولدهای اشتغال در روستاها تاکید بیشتری خواهیم داشت تا بتوان معیارهای مد نظر دولت را جامه عمل بپوشانیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی افزود: در کشورهای مختلف دولت ها در غالب گردشگری میلیاردها هزینه می‌کنند تا جامعه با نشاطی را پدید آوردند، در کشور ما نیز این مسئولیت خطیر برعهده سازمان میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی است.

مونسان ابراز کرد:  باوجود تبلیغات سوء و سیاه نمایی دشمنان  تلاش می‌کنیم تا هر توریست به یک سفیر معرف کشورمان در جهان  تبدیل شود.

وی افزود: ماموریت اجتماعی دولت ها در جهت ایجاد اشتغال، عبارت است از منع کاهش جمعیت روستاییان و مهاجرت آنها به شهرها که متاسفانه باوجود تمام تلاش های صورت گرفته، آن چنان هم موفق نبوده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: هدف‌گذاری هایمان در دولت برای بازگشت روستاییان به روستاها و همچنین مهاجرت معکوس آنها، بسیار جدی است‌.

وی افزود: گردشگری به عنوان سومین بازوی اقتصادی در جهان عنوان می شود که از سال ۱۹۵۰ میلادی تاکنون از تعداد ۳۹ میلیون نفر به یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون نفر رشد پیدا کرده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی ابراز کرد: گردشگری علاوه بر ارز آوری، توان تاثیرگزاری در زمینه های ناوگان ریلی، هوایی و زمینی و ایجاد درآمد در این زمینه ها نیز داشته است که اوج این فعالیت ها را در ایام نوروز مشاهده کرده ایم.

وی در پایان بیان کرد: معتقدیم کم خطرترین نوع ایجاد اشتغال؛کسب و کارهای کوچک هستند، چراکه به طور معمول در این نوع درآمدزایی، ورشکستگی مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
من خودم دو تا طرح اسکله های گردشگری خاص و تبدیل سکوهای نفتی دریایی به هتل های دریایی دادم که همه استادا هم تائیدش کردن ولی سازمان گردشگری بایکوتش کرد
آخرین اخبار