حجت الاسلام ذوالنور گفت:پرونده منوریل قم بسته نشده و راهکار واگذاری این پروژه به بخش خصوصی برای استفاده در بخش گردشگری مطرح است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور ، نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به موانع پیشرفت استان قم گفت: یکی از این موانع، تقسیم‌بندی‌های جغرافیایی است، استان قم تک شهرستانی است و به همین دلیل بودجه کمتری به این استان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال الحاق شهرستان‌های دارای سنخیت با استان قم همچون محلات و دلیجان به این استان هستیم عنوان کرد: خط انتقال آب از سد کوچری به شهر قم از شهرستان‌های دلیجان و محلات می‌گذرد و برای جلوگیری از چالش در آینده باید این شهرستان‌ها به استان قم ملحق شود.

ذوالنور اجرای طرح منوریل در شهر قم را یک عمل اشتباه دانست و بیان کرد: این طرح توجیه اقتصادی نداشت، منوریل در مسیری ایجاد شد که امکان ادامه آن از مقابل حرم حضرت معصومه(س) وجود ندارد، ادامه منوریل قم به منطقه پردیسان و فرودگاه قم هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که امکان تامین آن در وضعیت کنونی وجود ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم شهرستان‌های دلیجان و محلات برای الحاق به استان قم آمادگی دارند و نامه ای در این خصوص با امضای نمایندگان قم و دلیجان و محلات به دولت ارسال شده است، منتظر مطرح شدن لایحه تقسیمات جغرافیایی در صحن مجلس شورای اسلامی برای رسیدگی به این مساله هستیم.

وی در پایان یادآورشد: پرونده منوریل قم بسته نشده است، مصلحت در تخریب این پروژه نیست و هزینه تخریب منوریل قم کمتر از هزینه تکمیل آن نیست، راهکار واگذاری این پروژه به بخش خصوصی برای استفاده در بخش گردشگری مطرح است.

انتهای پیام/ح

پیگیری الحاق دلیجان و محلات به استان قم /اجرای منوریل از ابتدا اشتباه بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار