وزیر جهاد کشاورزی گفت: تسهیلات ارزان قیمت از محل صندوق توسعه ملی برای حمایت از تولید گل و گیاه به گلخانه داران کشور پرداخت می شود.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از گلخانه تولید گل آنتوریوم قلی زاده در آمل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، در باره آخرین سیاست های حمایتی وزارت جهاد کشاورزی از گلخانه داران گفت: ارزان ترین تسهیلاتی که در هر نقطه ای از کشور وجود دارد، اولویت اول به گلخانه ها داده می شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر آن تسهیلات صندوق توسعه ملی هم در بخش ریالی و ارزی را در اختیار تولیدکنندگان قرار داده می شود، افزود:امروز هم از محل وام یک و نیم میلیارد دلاری که دولت و مجلس تصویب کردند، در اختیار بخش‌های مختلف از جمله ۴۵ درصد آن در اختیار بخش کشاورزی هست.

حجتی گفت: کشت گلخانه‌ ای صرفه جویی زیادی در مصرف آب دارد و جزء طرح‌ های اقتصاد مقاومتی است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کشت کشت گلخانه‌ای برای حداقل ۱۰ نفر در هکتار اشتغالزایی دارد، افزود: این کارآفرین در آمل گل آنتوریوم را به صورت هیدورپونیک سرمایه گذاری کرد و آب مورد نیازشان از باران تامین می‌ شود و همین بارندگی دبشب آمل برخی از نیاز آبی آن‌ ها را تامین کرد.

حجتی گفت: اینجا هزار میلی متر بارندگی دارد یعنی در هکتار ۱۰ هزار متر می‌ توانند جمع آوری آب داشته باشند.

وی با بیان اینکه گازکربنیک مورد نیاز گیاه این گلخانه از اگزوز تاسیسات خودشان برای گرمایش مورد نیاز در فصل تامین می‌شود، افزود: گاز کربونیک را به صورت اتوماتیک در اختیار گیاه قرار می‌ دهند و این سبب می‌شود ۳۰ درصد بازدهی محصول در سال افزایش یابد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: خوشبختانه با بازاری که ما در شمال کشورمان در ارتباط با سبزی و سرشاخه گل‌های زینتی داریم و این سرمایه گذاری‌ هایی که اینجا در حال انجام است، با توجه مصرف آب که صفر است، جای قدردانی دارد.

وی افزود: امیدواریم با پشتیبانی‌ های دولت و همت کارآفرینان ما بتوانیم هر چه زودتر به انجام این طرح‌ ها شتاب ببخشیم.

حجتی گفت: متاسفانه سطح گلخانه‌ های کشور ما خیلی کم است و نسبت به نیاز و ضرورت با توجه تنگنا‌های آبی که داریم.

وی افزود: با همت مسئولان، استانداران، همکاران در جهاد کشاورزی، بانک‌ ها و دیگر دستگاه‌ ها کمتر مزاحم تولید کننده‌ ها در رابطه با مجوز‌های سر راهشان شوند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تسهیل گری اخذ مجوز می‌ تواند شتاب بیشتری به تولید گل و گیاه در کشور دهد.

انتهای پیام/ م

حمایت وزارت جهاد کشاورزی از تولیدگنندگان گل و گیاه کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.