استقلالی ها در هفته سوم لیگ برتر فوتبال عناوین برترین بازیکن، سرمربی و تیم را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته سوم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران برخلاف هفته پیش که شاهد نمایش هایی دلنواز بودیم و تیم ها جشنواره ای از گل راه انداختند، بیشتر صحنه هایی از فحاشی و جنگ های خونین روی سکوهای ۲ ورزشگاه غدیر اهواز و آزادی تهران به چشم آمد و همینکه در هشت بازی این هفته تنها هشت گل به ثمر رسید نشان از افت فاحش هفته سوم نسبت به ۲ هفته اول لیگ دارد.

نخستین توقف پرسپولیس در روز آشوب گری هواداران در ورزشگاه غدیر، ثبت نخستین پیروزی استقلال تهران برابر تیم پرستاره تراکتورسازی، تساوی بدون گل تیم های خودروساز تهرانی سایپا و پیکان برابر حریفان صنعتی اصفهانی یعنی ذوب آهن و سپاهان، دبل پدیده در کسب پیروزی های لحظات پایانی، به دست آمدن نخستین امتیاز فصل برای سپیدرود مقابل شاگردان فیروز کریمی، تساوی بدون گل دربی خوزستان بین نفت مسجد سلیمان و فولاد و ثبت اولین امتیاز خانگی نساجی در تاریخ لیگ برتر با توقف برابر پارس جنوبی، حاصل عملکرد تیم ها در این هفته از رقابت های لیگ بود.

در بازی های این هفته تنها ۲ تیم استقلال تهران و پدیده موفق به شکست دادن حریفانشان شدند و شش بازی به تساوی رسید.

در زیر نتایج و ترین های این هفته را با هم مرور می کنیم.

سایپا تهران۰- ذوب آهن اصفهان۰

نساجی مازندران۱- پارس جنوبی جم۱: محمد عباس زاده برای نساجی و ابراهیم صالحی برای پارس جنوبی

استقلال خوزستان۰- پرسپولیس تهران۰

ماشین سازی تبریز۱- سپیدرود رشت۱: محسن یوسفی برای ماشین سازی و حسین ابراهیمی برای سپیدرود

استقلال تهران۳- تراکتورسازی تبریز۰: علی عبدالله زاده(گل به خودی) مرتضی تبریزی و فرشید اسماعیلی

پدیده مشهد۱- صنعت نفت آبادان۰: امین قاسمی نژاد

سپاهان اصفهان۰- پیکان تهران۰

نفت مسجد سلیمان۰- فولاد خوزستان۰

تعداد گل: ۸ گل


بیشتر بخوانید: دژاگه: من در لیگ برتر ایران استراحت می کنم؟ 


میانگین: یک گل در هر بازی

پرگل ترین بازی: استقلال۳- تراکتورسازی۰(۳گل)

کم گل ترین بازی: سایپا۰- ذوب آهن۰/ استقلال خوزستان۰- پرسپولیس۰/ سپاهان۰- پیکان۰/ نفت مسجد سلیمان۰- فولاد۰(بدون گل)

برترین بازیکن: فرشید اسماعیلی(استقلال تهران)

فرشید اسماعیلی، برترین بازیکن/ استقلال، بهترین تیم

استقلال نسبت به ۲ بازی قبلی خود از لحاظ سرعت انتقال توپ از خط دفاع به مهاجمانش پیشرفت محسوسی داشت و این امر را بیش از هر امری مدیون بازی فوق العاده فرشید اسماعیلی در مرکز زمین است. این هافبک جوان و خوش تکنیک در تقابل با چهره های شاخصی چون مسعود شجاعی، علیرضا نقی زاده، اشکان دژاگه و هری فورستر به مرد اول بازی تبدیل شده و با به ثمر رساندن یک گل زیبا از پشت محوطه جریمه روز خوب خود را تکمیل کرد.

اسماعیلی با این نمایش خیال وینفرد شفر و هواداران استقلال را از در اختیار داشتن هافبکی خلاق در طول فصل راحت می کند.

به همین دلیل فرشید اسماعیلی به عنوان برترین بازیکن هفته سوم انتخاب می شود.

برترین سرمربی: وینفرد شفر(استقلال تهران)

فرشید اسماعیلی، برترین بازیکن/ استقلال، بهترین تیم

در نبرد ۲ سرمربی بزرگ اروپایی لیگ ایران و تیم های پرستاره استقلال و تراکتورسازی، شفر با بهره گیری از تدابیری هوشمندانه یعنی دوندگی مستمر بازیکنانش، قدرت بازی سازی هافبک های استقلال، تخریب گری علی کریمی و فرشید باقری ، زوج سازی مناسب بین روح الله باقری و مرتضی تبریزی توانست مچ جان توشاک و تیم پرستاره اش را بخواباند و اولین پیروزی فصل استقلال را رقم بزند.

نکته مهم اینجاست همانگونه که شفر در نشست خبری اش اذعان کرد او پس از بازی با ذوب آهن در طول هفته به خوبی روی نقاط ضعف خط دفاعی اش کار کرد تا استقلال به جز یک فرصت، دیگر موقعیت گل مسلمی به حریف ندهد و پاشنه آشیل این تیم در بازی با شاگردان امید نمازی هم مقابل تراکتور به نقطه قوت تبدیل شد تا با وجود ارسال کرنرهای مداوم حریف، یک موقعیت هم از این ناحیه روی دروازه آبی ها به وجود نیامد.

به همین دلایل وینفرد شفر به عنوان برترین سرمربی هفته سوم لیگ انتخاب کرد.

برترین تیم: استقلال تهران

فرشید اسماعیلی، برترین بازیکن/ استقلال، بهترین تیم

آبی های پایتخت پس از بازی مقابل پیکان که با اعتراض هوادارانشان همراه شد، روندی صعودی پیش گرفتند. هرچند آنها مقابل ذوب آهن به دلیل اشتباهات داوری و بدشانسی از کسب ۳ امتیاز محروم شدند اما نمایش مقتدرانه استقلال برابر تراکتورسازی که با توجه به جذب بازیکنان شاخص در نقل و انتقالات یکی از مدعیان قهرمانی محسوب می شود، نشان داد این تیم می تواند در این فصل هوادارانش را به رویای فتح جام نزدیک کند.

به همین دلیل استقلال به عنوان برترین تیم هفته سوم انتخاب می شود.

برترین دروازه بان: وحید شیخ ویسی(پیکان)

فرشید اسماعیلی، برترین بازیکن/ استقلال، بهترین تیم

سپاهان که با توجه به برتری شش بر یک مقابل سپیدرود رشت با انگیزه فراوان برای نخستین بار در حضور هوادارانش پا به زمین ورزشگاه نقش جهان گذاشته بود، در نیمه اول بازی با پیکان حملات مداومی روی دروازه حریفش طراحی کرد اما حضور وحید شیخ ویسی با تجربه درون چارچوب خودروسازان مانع گلزنی شاگردان امیر قلعه نویی شد.

شیخ ویسی در طول این نیمه ضمن دفع موقعیت گل صد در صد ساسان انصاری بارها روی شوت از راه دور بازیکنان سپاهان واکنش خوبی نشان داد تا تیم مجید جلالی نیمه اول را از مهلکه گریخته و با تساوی به رختکن برود. در نیمه دوم هم شیخ ویسی خروج های مطمئنی روی ارسال های حریف داشت تا پیکان دست خالی اصفهان را ترک نکند.

به همین دلیل وحید شیخ ویسی به عنوان برترین دروازه بان هفته سوم انتخاب می شود.

برترین بازی: استقلال- تراکتورسازی

فرشید اسماعیلی، برترین بازیکن/ استقلال، بهترین تیم

باتوجه به بهره مندی ۲ تیم از ستارگان فوتبال ایران و بازیکنان باکیفیت خارجی، پیش از شروع بازی هم انتظار می رفت نبرد استقلال و تراکتورسازی به جذاب ترین بازی هفته سوم لیگ تبدیل شود. البته نمایشی که آنها به ویژه استقلال در طول بازی ارائه دادند هم این انتظار را محقق کرد. همچنین کری خوانی هواداران و شعار آنها علیه هم نیز جذابیت نبرد شاگردان شفر و توشاک را افزایش داد تا این بازی به عنوان برترین دیدار هفته سوم لیگ انتخاب شود.

اتفاق های هفته

خلق یک در فاجعه ورزشگاه غدیر با سنگ اندازی تماشاگران به داخل زمین، استفاده از چوب و چماق، قمه کشی، پرتاب سنگ در دیدار استقلال خوزستان- پرسپولیس

فرشید اسماعیلی، برترین بازیکن/ استقلال، بهترین تیم

فحاشی هواداران استقلال علیه تراکتوری ها و سنگ اندازی تماشاگران منتسب به تیم تبریزی

فرشید اسماعیلی، برترین بازیکن/ استقلال، بهترین تیم

ادامه تنش های خداداد عزیزی در سپیدرود و این بار تهدید مالک و مسئولان این باشگاه

برترین گلزنان لیگ تا پایان هفته سوم

۲ گل: وریا غفوری (استقلال) وحید خشتان (استقلال خوزستان)ابراهیم صالحی (پارس جنوبی جم) امین قاسمی نژاد (پدیده) سیامک نعمتی (پرسپولیس) ادی ارناندز (ذوب آهن)ساسان انصاری و سجاد شهباززاده (سپاهان) حسین ابراهیمی (سپیدرود رشت) محسن یوسفی (گسترش فولاد)

انتهای پیام/

معرفی برترین های هفته سوم لیگ برتر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
واقعا برای این تماشاگر نما متاسفم
آخرین اخبار