رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس گفت: به منظور استفاده و حفظ منابع آب زیرزمینی و افزایش درآمد بهره برداران گیاهان دارویی باید در زنجیره تولید قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه گیاهان دارویی باید در زنجیره تولید قرار گیرند، بیان کرد: افزایش نظام‌مند سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان و مناسب سازی زیر ساخت اولیه به منظور ساخت کارخانه بزرگ فرآوری گیاهان دارویی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: خودکفایی در تولید روغن خوراکی و توسعه کشت کلزا و کشت چغندر پاییزه از اولویت‌های مهم این سازمان است.

قاسمی ادامه داد: پیگیری تحویل روزانه ۱۵۰۰ تن کود ازته از طریق شرکت خدمات حمایتی انجام شده، که برای تسهیل در تامین و توزیع کود ازته، کارگروهی از بخش‌های خصوصی و دولتی تشکیل و بهترین پیشنهاد برای اجرا مطرح می شود.

عبدالحسین صمدنژاد مسئول امور شهرستان‌های سازمان جهاد کشاورزی فارس، اضافه کرد: جذب اعتبارات و سرمایه‌های شهرستان در فرآوری محصولات به خصوص گیاهان دارویی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در مراسم توسعه کشت چغندرقند پاییزه اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های خالی کارخانجات فرآوری در استان، ایجاد اشتغال در شهرستان‌ها و صرفه‌جویی در مصرف آب به سبب تامین بخشی از نیاز آبی گیاه از بارندگی جزء سیاست‌ها و اولویت‌های سازمان است که باید در شهرستان‌های هدف مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/ت

گیاهان دارویی باید در زنجیره تولید قرار گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار