فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا اعلام کرد اتهامات مبنی بر اینکه نیرو‌های این کشور در کودتای نافرجام ترکیه دست داشته‌اند، بی‌معنی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد اتهامات مبنی بر اینکه نیرو‌های آمریکایی در کودتای نافرجام ۲۰۱۶ ترکیه دست داشته‌اند، نامناسب و بی‌معنی است.

در این بیانیه آمده است: بیانیه‌های اخیر ترکیه که طی آن‌ها ادعا شده است نیرو‌های آمریکایی در کودتای نافرجام ترکیه دست داشته اند بی‌معنی است.

این بیانیه در واکنش به گزارش‌های رسانه‌ها منتشر شد که از شکایت گروهی از وکلای طرفدار دولت ترکیه از افسران نیروی هوایی آمریکا حکایت دارد که گفته می‌شود که در این کودتا دست داشته‌اند. در گزارش‌های رسانه‌ای آمده است این افسران با پایگاه هوایی اینجرلیک مرتبط بوده‌اند. با این حال فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا در بیانیه خود اعلام کرد افرادی که نامشان در گزارش‌های رسانه‌ای آمده است در حال حاضر در پایگاه اینجرلیک مستقر نیستند.

در این بیانیه آمده است آمریکا برای مناسبات قدرتمند نظامی با ترکیه ارزش زیادی قایل است و به ماموریت‌های خود در اینجرلیک ادامه خواهد داد.

دولت ترکیه در ژوئیه 2016 به سرعت تلاش نافرجام برای کودتا را سرکوب کرد با این حال در این کودتا بیش از 240  نفر کشته و حدود 2000 نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار