مینا ایرانژاد، نجمه سادات حسینی و حسین یعقوبی، اسکیت بازان کرمانی در دوره آموزشی اسکیت آلپاین که امروز به میزبانی تهران برگزار شد، حضور یافتند.

امیررضا آشور ماهانی، رییس هیئت اسکیت استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: در راستای توسعه آموزشی، دوره اسکیت آلپاین با حضور ۳۸ شرکت کننده از ۱۳ استان کشور به میزبانی تهران در آکادمی ملی اسکیت برگزار شد.

وی افزود: مینا ایرانژاد، نجمه سادات حسینی و حسین یعقوبی به عنوان نمایندگان هیئت اسکیت استان کرمان در این دوره آموزشی، حضور یافتند.

آشورماهانی تصریح کرد: مسیح امین خواه، نماینده کمیته جهانی آلپاین و بنیانگذار رشته آلپاین درایران، تدریس در این دوره ی آموزشی را عهده دار بود.

وی افزود: این دوره در حالی به میزبانی تهران برگزار شد که قرار است به زودی شاهد توسعه و گسترس این رشته (اسکیت آلپاین) در کشور و البته استان کرمان باشیم .

اسکیت آلپاین ورزش و تفریحی است که در آن با اسکیت روی تپه‌ها و شیب‌های پر از برف سر می‌خورند، اسکیت آلپاین، بر خلاف اسکیت شمالی پاشنه پای اسکی‌باز روی اسکیت ثابت است.

اسکیت آلپاین در بسیاری از کشورها که دارای مناطق کوهستانی و برف‌گیر هستند رواج دارد، در سال‌های اخیر در برخی کشورها پیست‌های اسکیت مصنوعی درست کرده‌اند.

اسکیت آلپاین از سال ۱۹۳۶ در مسابقات المپیک زمستانی برگزار شده ‌است.

انتهای پیام/ب

نمایندگان کرمان در دوره آموزشی اسکیت آلپاین تهران

برچسب ها: اخبار ورزشی ، اسکیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار