وزارت علوم این هفته با اخبار متنوعی روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.

وزارت علومبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کمبود‌های جهاد دانشگاهی به دولت خاصی مربوط نیست ، نتایج قرعه‌کشی عتبات دانشگاهیان اعلام شد ، امیدواریم ارز دانشجویی همچنان مثل قبل باشد و آمادگی وزارت علوم برای نقل و انتقال دانشجویان خارج به داخل از جمله مهم ترین اخبار وزارت علوم در هفته گذشته است.

راه اندازی ۶ رشته جدید درسی در دانشگاه تهران

حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران گفت: میزان پذیرش دانشجو در این دانشگاه بر اساس تعداد اعضای هیئت علمی است و در شرایط فعلی کاهش در دوره‌های مجازی دانشگاه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر دوره های مجازی ظرفیت پذیرش پردیس‌های خودگردان کاهش پیدا کرده است و این به دلیل شرایط کیفی در پذیرش دانشجو است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه به دلیل پذیرش‌ زیاد در دوره‌های مجازی و شبانه در این دانشگاه طی سال‌های گذشته کیفیت آموزشی تنزل پیدا کرده بود،گفت: این کاهش ظرفیت در دوره های مذکور بوده و به هیچ وجه برای دوره‌های روزانه اعمال نمی شود.

آخرین مهلت ثبت نام عتبات دانشگاهیان

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: ثبت نام دوره نوزدهم عتبات دانشگاهیان از  هفتم مرداد آغاز و تا فردا ساعت 24 ادامه دارد؛ به دانشجویان توصیه می‌شود ثبت نام‌های خود را به ساعات پایانی موکول‌ نکنند.

وی ادامه داد: تمام دانشجویان اعزامی به دوره نوزدهم پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما  ثبت نام خود را  در سایت نهایی کنند.

انتقال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد به واحدهای تهران ممنوع است

علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه واحد‌های استان تهران تعداد قابل توجهی اعضای هیئت علمی دارند، انتقال اعضای هیئت علمی به تهران همچنان ممنوع است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به طرح ساماندهی اعضای هیئت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: هدف طرح ساماندهی این است که واحد‌های استانی نیز کیفیت خود را حفظ کرده و ارتقا دهند این موضوع نیز یکی از دلایل ممنوعیت انتقال اعضای هیئت علمی به واحد‌های استان تهران است.

کمبود‌های جهاد دانشگاهی به دولت خاصی مربوط نیست

 حمیدرضا طیبی رئیس جهاد گفت: تمامی فعالیت هایمان در زمینه‌های هویت ملی، ایرانی و اسلامی دانشجویان است و اکنون ۱۰۲ هزار دانشجو در قالب ۲۵۰۰ اردو‌ی جهادی شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: این نهاد جز افتخارات ماست و خوشبختانه از زمان تاسیس این جهاد دستاورد‌های خوبی صورت گرفته است به طوری رهبری این نهاد را مولود مبارک انقلاب خوانده است.

جهاد دانشگاهی را بیشتر حوزه عمل می دانم

منصور غلامی وزیر علوم گفت:  محققان جهاددانشگاهی، یافته های علمی را در مراکز تحقیقاتی و علمی که دارند به سطح عملی می رسانند و بیشتر دستاورد ها را به اجرا می گذارند و نمونه های موفقی داشته اند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: یکی از نمونه های خوب جهاد دانشگاهی، پژوهشگاه رویان است که خیلی ها آن را می شناسند و با دستاوردهایش آشنا هستند.

انتخاب رشته آزمون سراسری ۹۷ آغاز شد

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور اظهار کرد: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده انتخاب رشته آزمون سراسری  97 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز شد.

وی گفت: فرم انتخاب رشته مجازی ویژه داوطلبان مجاز شده از دیروز بعد از ظهر به همراه سایر اطلاعیه های مربوطه روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته است و داوطلبان ضرورت دارد با مطالعه دقیق دفترچه راهنما نسبت به انتخاب رشته آزمون سراسری سال 97 اقدام کنند.

نتایج قرعه‌کشی عتبات دانشگاهیان اعلام شد

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: قرعه‌کشی متقاضیان نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان به صورت اینترنتی انجام و نتایج آن در سامانه عتبات اعلام شد؛ متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت از نتایج قرعه کشی مطلع شوند.

وی مطرح کرد: دانشجویانی که اسامی آن‌ها در این دوره اعلام نشده است می‌توانند خود را به عنوان دانشجویان ذخیره ثبت‌نام کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین فقیهی اظهار کرد: کسانی که به عنوان زائر اصلی و ذخیره اعلام شده اند باید اقدام به نهایی کردن ثبت‌نام در سامانه عتبات کنند.

امیدواریم ارز دانشجویی همچنان مثل قبل باشد/ برای آزادی دانشجویان با رئیس قوه قضائیه صحبت کردم

منصور غلامی وزیر علوم گفت: وزارت علوم تاریخچه مهمی در خود دارد و از زمانی که به حوزه دانش جدید پرداختیم تقویت نیروی انسانی ماهر و عالم را مورد توجه قرار داده ایم، آنچه که امروز داریم مجموعه متولی از آموزش علوم آزمایشگاهی و پژوهشی در علوم جدید است.

وی بابیان اینکه امروز فارغ از همه بحث‌هایی که می‌شود به عنوان نقد مثبت و نقد عمومی دارای یک مجموعه علمی قوی هستیم، اظهار کرد: اعضای هیئت علمی دانشمند، صاحب دانش و تجربه در آموزش عالی جزو ذخایر بزرگ ما هستند.

غلامی با اشاره به اینکه خوشبختانه توانسته‌ایم در رتبه‌های جهانی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و غیره مقام بهتر و یا حتی برتر را کسب کنیم، گفت: قطعا تمامی این دستاوردها در درون یک وزارتخانه به صورت خاص ایجاد شده به طوریکه ما باید سرمایه‌هایی نظیر علم و دانش را قدر بشناسیم.

آمادگی وزارت علوم برای نقل و انتقال دانشجویان خارج به داخل

مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشگاه وزارت علوم در خصوص آخرین وضعیت جاری پرداخت ارز دانشجویی گفت: با هماهنگی به عمل آمده با بانک مرکزی جمهوری اسلامی، اکنون به تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور در همه مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ارز با نرخ مصوب پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: هر 6 ماه مبلغ 6 هزار دلار بابت هزینه زندگی نیز بین دانشجویان تخصیص می‌یابد و سالانه تا سقف 15 هزار دلار شهریه دانشجویی برای این دانشجویان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار