مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از دوره 2 روزه آمادگی تیم‌های واکنش سریع اورژانس پیش بیمارستانی در حوادث CBRNE در شهر اصفهان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غفور راستین مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان از دوره 2 روزه آمادگی تیم‌های واکنش سریع اورژانس پیش بیمارستانی در حوادث CBRNE در شهر اصفهان خبر داد و اظهار کرد: سازمان پدافند غیرعامل این دوره را با هدف ارتقای سطح دانش و عملکرد تیم‌های واکنش سریع اورژانس پیش بیمارستانی که نخستین افراد حاضر در مکان حادثه هستند، برای رویارویی با حوادث CBRNE شامل حوادث شیمیایی، بیولوژیکی، رادیواکتیوی، هسته‌ای و انفجاری برگزار کرد.

وی با بیان این‌که این دوره به مدت دو روز در 16 و 17 مرداد ماه جاری برگزار شد، افزود: در این دوره 100 نفر از همه شهرستان‌های استان اصفهان، شامل 4 نفر از کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی هر شهرستان که به عنوان تیم واکنش سریع معرفی شده بودند، شرکت کردند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در ادامه بیان کرد: دوره آمادگی تیم‌های واکنش سریع اورژانس پیش بیمارستانی در حوادث CBRNE به صورت تئوری و عملی و در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار شد که شرکت‌کنندگان به صورت عملی روش‌های استفاده از لوازم حفاظت فردی، لباس‌های NBC، لباس‌های فشار مثبت، انواع ماسک‌ها و کیت‌های حوادث شیمیایی و بیولوژیکی را آموزش دیدند.

وی با بیان این‌که در پایان دوره، مانور میدانی انجام شد و آزمون کتبی از شرکت کنندگان به عمل آمد، یادآور شد: این دوره با حضور کریمی‌نیا از سازمان پدافند غیرعامل کشور، فروغی‌زاده و بیگدلی از سازمان انرژی اتمی کشور و میرکتولی معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس برگزار شد.

راستین در پایان خاطر نشان کرد: دوره آمادگی تیم‌های واکنش سریع اورژانس پیش بیمارستانی در حوادث CBRNE برای نخستین بار در اصفهان و همچنین در ایران برگزار شده است، دوره‌های بعدی هر دو ماه یک‌بار برگزار می‌شود و افراد شرکت کننده با شرکت در سه دوره این کلاس‌ها می‌توانند، دوره خود را تکمیل کنند و کل پرسنل باید این دوره‌ها را بگذرانند.

 

انتهای پیام/م

 

اصفهان نخستین برگزارکننده دوره آموزشی CBRNE در ایران

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.