فوق تخصص جراحی قلب گفت:دردهای مبهم قفسه سینه که گاهی بروز می کند مثلا تنها در ابتدای صبح باشد نشانه ای از دردهای قلبی است.

دردهای مبهم قفسه سینه در ابتدای صبح نشانه ای از بیماری قلبی استمعصومی  فوق تخصص جراحی قلب  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه گفت: دریچه میترال دریچه یک طرفه و  به شکل دو نیمه چتر است و اگر بالاتر از حد طبیعی مقابل هم قرار گیرند و ارتعاشی ایجاد می کنند  که موحب تپش قلب می شود و تازمانیکه توام با نارسایی گردش خون نباشد جز بیماری های مهم تلقی نمیشود
 
 وی با بیان اینکه خود تشخیصی و خود درمانی باید اجتناب شود چرا که  زمان مهم و طلایی درمان از دست می رود گفت:درد قلبی به صورت پراکنده است اگر دیر مراجعه کنند ممکن است به عمل جراحی کشیده شود و فرصت درمان درست از دست می دهند و نیمی از قلب خراب می شود.
 
معصومی گفت: بیمارانی که سابقه فامیلی دارند و دچار مشکلات قلبی هستند باید در سن چهل سالگی به پزشک مراجعه کنند و یا کسانی که دیابت دارند که اعصاب  آن ها اسیب می بینند باید کنترل شوند وافراد مبتلا به فشار خون؛ وزن بالایی بیماری قلبی هستند و باید چکاپ شوند.
 
وی بیان کرد: در سنین 40 و 50سالگی بیماری جوانی کرونری است و باید تمام برادر و خواهر های خانواده باید سالیانه چک شوند و یا هر  فردی که  در خانواده ان ها بیماری محرز قلبی هست باید به پزشک مراجعه کنند.
 
 معصومی گفت: به طور کلی درد فشارنده و سوزاننده و خنجری که توام با عرق کردن و بی حالی باشد به معنای  سکته قلبی  است مگر خلاف آن ثابت شود.
 
وی ادامه داد: اگر  درد در محل معده باشد برای افرادی که  بیماری معده ندارند  باید سکته قلبی تلقی کرد چراکه  ضایعات تحتانی قلب درست در کنار معده است و درد ناگهانی در معده شروع می شود و  درد های شدید در قفسه سینه  که طول بکشد دردهای است که به سکته باید فکر کنیم.
 
 وی ادامه داد: دردهای مبهم قفسه سینه که گاهی هست یا نیست مثلا در ابتدای صبح باشد و با فعالیت کم شود نشانه ای از دردهای قلبی است و باید دنبال حل شدن باشیم و با برداشتن چیز سنگین و یا ادامه فعالیت نشان می دهد که قلب جوابگو فعالیت ورزش نیست .
 
معصومی افزود: افرادی که سال ها ورزش می کنند و یا افرادی که چهل سال به بالا که میخواهند ورزش شروع کنند باید هر چند وقت یکبار تست ورزش انجام دهند قلب نباید از ضربانش آگاهی داشته باشیم و به هر دلیلی از ضربان قلب اطلاع پیدا کنیم تنگه نفس علائم هشدار دهنده  بیماری قلبی است.

انتهای پیام/ز


  سنین 40 و 50سالگی  زمان ابتلا به بیماری جوانی کرونری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۰۹:۴۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام صبح ساعت 6به بعد وقتی آفتاب طلوع میکنه قلب درد میگیرم رفتم دکتر دکتر پراننوال داده فقط صبح ها