معاون دفتر فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: در حال حاضر ۱۵۰ شرکت دانش بنیان در مجموعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی فعالیت دارند .

محمد علی‌پور ،معاون دفتر فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی ظهر امروز در بازدید از مرکز رشد کشاورزی اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اظهار داشت: در حال حاضر 150 شرکت دانش بنیان در مجموعه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی فعالیت دارند که تلاش و جدیت بر این است تا فعالیت‌های این شرکت‌ها تقویت شده و توسعه یابد.

وی با تاکید بر حمایت همه‌جانبه از ایده‌های فناوری در بخش کشاورزی گفت: با توجه به اهمیت تجاری‌سازی و فناوری‌های نو در حوزه کشاورزی از تشکیل شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه حمایت می‌شود چرا که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد گامی در راستای اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل نیز در این بازدید بیان کرد: ماموریت اصلی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل حرکت به سوی کارآفرینی و تولید محصول بوده و مراکز رشد مکانی برای خلق ایده و تبدیل علم به ثروت و کارآفرینی هستند.

کربلایی خیاوی با اشاره به اینکه دانشجویان نخبگان جامعه هستند، تصریح کرد: دانشجویان دانشگاه‌ها و فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی بایستی از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود کمال استفاده و بهره را ببرند و به سوی ایده‌پردازی حرکت کرده و حتی برای تامین امنیت شغلی خود شرکت‌هایی در مراکز رشد ایجاد کنند.

وی حمایت از نوآوران استان به ویژه دانش‌آموختگان دانشگاهی و نخبگان و تشویق آنان در راستای ایجاد شرکت‌های خصوصی و تلاش برای توسعه شرکت‌های موفق را از رسالت‌های مرکز رشد مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل برشمرد و گفت: در این مرکز از ایده‌های بازارپذیر حمایت می‌شود.

انتهای پیام/ع

دانشجویان نخبگان جامعه هستند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.