نماینده، ولی فقیه درآذربایجان شرقی گفت: توسعه و تحکیم مناسبات اقتصادی و فرهنگی با همسایگان شمالی کشور اولویت دستگاه دیپلماسی خارجی باشد.

توسعه و تحکیم مناسبات اقتصادی و فرهنگی با همسایگان شمالی کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام و المسلیمن آل هاشم نماینده، ولی فقیه درآذربایجان شرقی در دیدار سفیر کشورمان در گرجستان با تاکید بر تک صدایی بودن دیپلماسی سیاست خارجی کشور گفت: سطح بالای اعتماد کشور گرجستان به ایران و علاقمندی متقابل زمینه مناسبی برای گسترش مناسبات دوجانبه فراهم کرده است.

امام جمعه تبریز افزود:اشتراکات فرهنگی و همکاری‌های بازرگانان ایرانی با کشور گرجستان فرصتی خوبی را برای سرمایه گذاری و صادرات کالا‌های با کیفیت ایرانی را به منطقه قفقاز ممکن ساخته است.

وی با اشاره به اینکه باید مناسبات اقتصادی و فرهنگی همسایگان شمالی کشور توسعه و تحکیم بیشتری داشته باشد تصریح کرد: وحدت رویه در مواضع اتخاذ شده از سوی مسولان در روابط خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است که باید همگان به آن توجه ویژه داشته باشند.

در این دیدار سید جواد قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران درتفلیس با بیان اینکه گرجستان گیت ورودی روسیه و پل ارتباطی بسیار مناسبی با کشور‌های اروپایی است گفت: برای اینکه در بحث تجارت آزاد تجار و بازرگانان ایرانی بدون تعرفه‌های گمرکی به بازار جهانی با وسعت بیشتری دسترسی داشته باشند می‌توانیم از ظرفیت کشور گرجستان استفاده کنیم.

شهیدی افزود: ایجاد صنایع مشترک و یا صنایعی که مرحله بسته بندی و تکمیلی آن که در خاک گرجستان انجام گیرد زمینه حضور کالا‌های ایرانی را در بازار‌های کشور‌های cis و صادرات از آنجا به دیگر کشور‌ها ممکن می‌سازد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران درگرجستان با اشاره به علاقمندی مسئولان بلند پایه گرجستان به ایران و حضور چشم گیر تجار ایرانی در این کشور گفت:: برای تجمیع سرمایه‌های خرد و همچین برای ایجاد هماهنگی‌های بیشتر بین بازرگان ایرانیو گرجستانی راه اندازی مرکز سرمایه گذاری در تبریز و تفلیس امری ضروری است.

شهیدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۶ میلیون نفز از ایرانیان در خارج از مرز‌ها و کشور‌های مختلف زندگی می‌کنند گفت:: ایرانیان خارج کشور سرمایه‌های عظیمی هستند که میتوانند در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب و توسعه و تحکیم روابط بین المللی نقش آفرین باشند. 

 

انتهای پیام/ش

دیدار نماینده، ولی فقیه درآذربایجان شرقی با سفیر ایران در گرجستان

برچسب ها: صادرات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار