جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور گفت: امروز شاهد هستیم که فرهنگ ایثار و مقاومت و جهاد و شهادت همچنان زنده است.

فرهنگ ایثار و مقاومت و جهاد و شهادت زنده استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ امیر سرتیپ دوم محمد فهمیده قاسم‌زاده جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، در آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: دفاع مقدس از وقایع مهم و آزمون‌های بزرگ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود که با مدیریت جهادی و خردمندانه، خطرپذیر و دشمن ستیز و با تکیه بر همراهی جوانان، با موفقیت پشت سر گذاشته شد.

وی افزود: هویت دفاع مقدس با دشمنی استکبار جهانی از یک سو، و ایثار و فداکاری ملت مسلمان و انقلابی ایران بویژه جوانان شکل گرفت و این حماسه زیبا را در نمایشگاه تاریخ و برای همه نسل‌ها ماندگار کرد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور اضافه کرد: پایه ریزی و تشکیل ارتش، سپاه و بسیج به صورت مردمی، فرهنگ دفاعی خاص امام خمینی (ره) برای حرکت و استمرار انقلاب اسلامی بود.

فهمیده قاسم‌زاده اظهار داشت: در ۸ سال جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق با حمایت استکبار جهانی و استفاده از انواع سلاح و تجهیزات، به هجوم نابرابر و تمام عیار علیه انقلاب نوپا و نوظهور اسلامی که حامل پیام صلح برای بشریت بود پرداخت، اما ملت ایران با یک دفاع همه جانبه به آنان فهماند که این انقلاب ریشه در یک دین کاملاً الهی دارد.

وی گفت: امروز هم شاهد هستیم که فرهنگ ایثار و مقاومت و جهاد و شهادت، همچنان در جامعه زنده است.

فهمیده قاسم‌زاده ادامه داد: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی اکنون با پیروی از اندیشه و فرهنگ امام (ره) و فرماندهی حضرت آیت الله خامنه‎ای، آمادگی دفاع از کشور و نظام اسلامی را دارند و هر گونه تهدیدی را دفع خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دشمن، توطئه‌های خود علیه جمهوری اسلامی را شدیدتر و تهدید سخت را به تهدید نرم در مباحث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تبدیل کرده است تأکید کرد: نیرو‌های مسلح و آحاد مردم و مسئولان، با وحدت و یکپارچگی و ایستادگی در پشت سر رهبری مقتدر، آگاه و توانمند، آماده دفاع همه جانبه از نظام اسلامی و این مرز و بوم هستند.

در این آیین، سرهنگ پاسدار منوچهر ذوالفقاری به عنوان مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری معرفی و از خدمات سرهنگ پاسدار عباس عباسی مدیرکل سابق تقدیر شد.

انتهای پیام/ش

نیروهای مسلح آماده پاسخگویی و دفع تهدیدات دشمن هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.