نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان ها گفت: محیط زیست به دلیل سوءاستفاده برخی از مدیران در حال نابودی است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامرضا ضیایی نیری نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها در هشتمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که امروز(پنجشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه ایران در حوزه محیط زیست یکی از غنی ترین کشورها است، اظهار داشت: کوه ها، جنگل ها، تالاب‌ها، دریاها و موارد دیگر سرمایه ای عظیم و امانتی در دست مدیران امروزی هستند که باید مورد صیانت قرار گیرند تا سهم فرزندان ما در دهه ها و سده های بعدی محفوظ بماند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل سوءاستفاده‌های مدیریتی و سیاسی روزی نیست که خبر ناگواری در خصوص نابودی محیط زیست به گوش ما نرسد.

ضیایی نیری با تاکید بر اینکه چهار گوشه سرزمین بزرگ ایران با مشکلات مهمی دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: این مشکلات زمانی بیشتر نمایان می‌شود که مدیران با نهایت خونسردی صفر تا صد تقصیرات را به گردن مردم می‌اندازند.

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان ها افزود: امروزه چالش‌ها و مشکلات زیست محیطی از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشور گسترده شده است و تا حدی است که مورد سوءاستفاده دشمنان خارجی قرار گرفته است.

ضیایی نیری گفت: دریاچه ارومیه در کمترین زمان به دلیل مدیریت اشتباه به شوره زاری خشک تبدیل شده است و دریاچه نئور اردبیل به عنوان زیستگاه ماهی قزل آلا نابود شده است.

وی گفت: در کشور ما متخلفانی که به محیط زیست آسیب وارد می‌کنند، مجازات نمی‌شوند. همچنین اداره کل محیط زیست استان اردبیل برای حل مشکلات زیست محیطی برنامه‌ای در دست کار ندارد.

نماینده استان اردبیل در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه باید اداراتی راه اندازی شوند که به مسائل محیط زیستی ورود کنند، خطاب به عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست گفت: شورا‌ها از شما انتظار دارند با بهره گیری حداکثری از صاحبنظران داخلی و خارجی گام‌های جدیدی برای نجات اکولوژی برداشته شود، همچنین شورا‌ها برای هرگونه همکاری برای تحقق این مهم آماده هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار