شرکت دانمارکی «هالدور توپسو» اعلام کرد به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران ناچار است ۲۰۰ نفر از کارکنانش را اخراج کند.

شرکت دانمارکی به علت تحریم‌های ضدایرانی صد‌ها نفر از کارکنانش را اخراج می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، شرکت دانمارکی «هالدور توپسو» اعلام کرد به دلیل تحریمهای آمریکا علیه ایران 200 نفر از کارکنانش را اخراج می‌کند.

شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی» در گزارشی با اشاره به واکنش شرکتهای اروپایی در برابر برگشت تحریمهای هسته‌ای علیه ایران افزود: شرکت دانمارکی «هالدور توپسو»، از پیشگامان تولیدکننده کاتالیزورهای صنعتی روز چهارشنبه اعلام کرد براثر برگشت تحریمها علیه ایران مجبور است 200 نفر از کارکنانش را تعدیل نیرو کند. 2700 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند.

هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت از برجام خارج شود و همه تحریم‌هایی را که پیش از این براساس این توافق لغو شده بود، مجددا اعمال کند. تحریم‌های مجددا اعمال شده توسط آمریکا پس از یک دوره ۹۰ روزه (منتهی به ششم ماه اوت سال ۲۰۱۸) برای برخی از تحریم‌ها و ۱۸۰ روزه (منتهی به چهارم ماه نوامبر سال ۲۰۱۸) برای برخی تحریم‌های دیگر اجرا خواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا، شامگاه روز دوشنبه با امضای یک فرمان اجرایی، دستور بازگرداندن مرحله اول تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه ایران را –که با امضای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در سال 2015 میلادی لغو شده بودند– صادر کرد.

ترامپ پس از امضای این فرمان اجرایی در بیانیه‌ای ضمن تکرار ادعاهای خود علیه کشورمان گفت آمریکا متعهد به بازگرداندن همه تحریم‌های ایران است. وی افزود واشنگتن اطمینان حاصل خواهد کرد کشورهایی که با ایران مبادلات تجاری دارند به این تحریم‌ها پایبند باشند. رئیس جمهور آمریکا همچنین مدعی شد اشخاص و نهادهایی که همکاری‌های (تجاری) خود را با ایران کاهش ندهند، در معرض پیامدهای سنگینی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، برجام ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار