محمد رازقی گفت: تیم ملی پاراگلایدر ایران با ۳ ورزشکار در رشته فرود و دقت در بازی‌های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸ حضور خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی پاراگلایدر: تیم ملی پاراگلایدر با 3 ورزشکار در جاکارتا حضور داردمحمد رازقی، سرمربی تیم ملی پاراگلایدر ایران در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان در مورد شرایط آماده سازی تیم و ورزشکاران تیم ملی برای مسابقات آسیایی جاکارتا گفت: شرایط آماده سازی تیم پاراگلایدر خوب است. تا الان ۳ اردوی آماده سازی را پشت سر گذاشته ایم. کمی از برنامه هایمان عقب هستیم، اما تمام تلاشمان را می‌کنیم به برنامه ریزی هایمان برسیم و شرایط مطلوب برای مسابقات را بدست آوریم. با حضور ۳ ورزشکار از رشته پاراگلایدر برای اعزام به مسابقات آسیایی جاکارتا موافقت شده است. تیم ملی ما شامل، علیرضا عمیدی، حسین عباس قلی زاده و محمود شیرازی نیا است. تیم ملی پاراگلایدر ایران در مسابقات فرود و دقت شرکت خواهد کرد. تیم ما ۲۲ مرداد ماه به جاکارتا اعزام می‌شود و مسابقات این رشته از ۲۸ مرداد ماه در جاکارتا آغاز خواهد شد.

بانوان پاراگلایدر برای مسابقات آسیایی آماده نبودند

او در مورد حاضر نشدن ورزشکاران خانوم ایرانی در این رشته برای مسابقات آسیایی جاکارتا توضیح داد: خانوم‌های ورزشکار ایرانی که در ورزش پاراگلادرینگ مهارت دارند بیشتر در رشته‌ی مسافت فعالیت می‌کنند. تیم ملی ما در این رشته نتوانست در مسابقات آسیایی جاکارتا شرکت کند. ما فقط در رشته فرود و دقت در این مسابقات حاضر می‌شویم و در کشورمان هیچ خانومی که استاندارد‌های لازم برای شرکت در این مسابقات را داشته باشد نداشتیم. با توجه به اینکه قرار بود تیم ما در چارچوب 2 تیم پنج نفره در مسابقات آسیایی شرکت کند، اما این سهمیه به ۳ نفر کاهش پیدا کرد و شانس کسب مدال برای ما نیز کاهش پیدا کرد، ما باید به شکلی برنامه ریزی می‌کردیم که با حداقل‌ها بتوانیم حداکثر امتیاز را بدست بیاوریم که به همین علت خانوم‌ها در برنامه‌ی ما جایی نداشتند. اگر تیم ما در قسمت مسافت حضور داشت قطعا یک یا ۲ خانوم ورزشکار که در این رشته فعالیت می‌کردند همراه خود به مسابقات جاکارتا می‌بردیم.

بانوان ایرانی فقط در رشته مسافت می‌تواستند شرکت کنند

رازقی در مورد حضور بانوان پاراگلایدر در مسابقات آسیایی ادامه داد: انتقاد‌هایی به فدراسیون انجمن‌های ورزشی و سرمربی تیم پاراگلایدر بابت این موضوع وجود دارد به همین علت تا الان من با هیچ رسانه ایی مصاحبه نکردم، چون می‌خواستم شرایط تیم ملی پاراگلایدر آرام بماند و دچار حاشیه نشود. همه‌ی این اتفاقات حاشیه‌ای و فرافکنی‌هایی که در این موضوع وجود دارد تحت تاثیر کسانی است که واقعیت را نمی‌گویند. واقعیت این است که ما در 2 رشته می‌توانستیم شرکت کنیم و خانوم‌های ما فقط در رشته مسافت توانایی شرکت کردن را داشتند. خانوم‌ها با اینکه به نظر من شانس کسب مدال نداشتند، اما می‌توانستند در مسابقات شرکت کنند. با توجه به شرایط ورزش‌های هوایی که کاملا تحت تاثیر شرایط آب و هوایی است شاید می‌توانستند مدال نیز کسب کنند. اما در رشته فرود و دقت واقعیت این است که ما هیچ خانومی را که در یک مسابقه بین المللی شرکت کرده باشد یا اینکه در مسابقات داخلی به استاندارد‌های مورد نظر ما برسد را نداشتیم. دو هفته پیش مسابقه ایی در سیلوانا در آذربایجان غربی برگزار شد و خانوم‌هایی که در رشته فرود و دقت شرکت کردند حتی نتوانستند به تارگت مورد نظر ما برسند و این موضوع نشان می‌دهد ورزشکاران خانوم ما آمادگی حضور در مسابقات آسیایی در رشته فرود و دقت را ندارند.

اولین تیم ملی پاراگلایدر ایران

سرمربی تیم ملی پاراگلایدر ایران در مورد اولین تیم ملی پاراگلایدر ایران گفت: فدراسیون انجمن‌های ورزشی تا به حال هیج تیم ملی پاراگلایدری را به مسابقات بین المللی اعزام نکرده است و این اولین تیم ملی پاراگلایدری است که از ایران به مسابقاتی خارج از ایران اعزام می‌شود و همینطور این اولین باری است که رشته ورزش‌های هوایی و پاراگلایدر در مسابقات آسیایی برگزار می‌شود. با توجه به آمادگی ورزشکارانمان شانس کسب مدال برای تیم ملی پاراگلایدر وجود دارد. از آن جا که مسابقات در جاکارتا است، کشور اندونزی شرایط را به نفع ورزشکاران خود تغییر داده است. رقابت بسیار سختی را در پیش رو داریم.

سرمربی، سرپرست و مترجم، خودم هستم

او در آخر در مورد سمت‌هایی که در تیم ملی دارد گفت: من هم به عنوان سرمربی و هم سرپرست در کنار تیم خواهم بود. چون کمیته ملی المپیک در تیم‌های زیر ۳ نفر سرمربی و سرپرست تیم را در قالب یک نفر به مسابقات اعزام می‌کند و در نهایت اگر احتیاج به مترجم داشته باشند یک مترجم هم همانجا در اختیارشان قرار می‌دهد، اما خوب ما این مشکل را نداریم و من کار مترجم را نیز انجام می‌دهم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۰:۲۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
درود بر نفر اول پاراگلایدر کشور از گلستان که بیاری خدا در مسابقات جهانی دارنده مدال طلا خواهد شد.متاسفانه مسئولین ورزشی گلستان کم توحه یا اصلا بی توحه هستند از استاندار محترم گلستان قدردانی میشود که در بدرقه شرکت فرمودند ومایه دلگرمی ومحبت انان شدند.
آخرین اخبار