رئیس سازمان صنعت قم عنوان کرد؛

خبرنگاران وظایف مهمی بر عهده دارند

سیجانی گفت:با اجرای سیاست های اقتصادی دولت،از وضعیت اقتصادی پیش آمده به سلامت عبور خواهیم کرد و در این راستا خبرنگاران با نمایش توانمندی های کشور و تلاش برای دل گرم کردن قشرهای مختلف جامعه،وظیفه مهمی برعهده دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛محمود سیجانی، رئیس سازمان صنعت قم،روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم به مناسبت روز خبرنگار،گفت: خبرنگاران رسالتی مهم در بیان توانمندی های اقتصادی کشور دارند و می توانند با حمایت رسانه ای از تولیدکنندگان داخلی، چرخه صنعت ملی را بیش از پیش به حرکت درآورند.

وی ادامه داد: تحریم اقتصادی در کنار مشکلاتی که ایجاد می کند، فرصت خوبی برای تولیدکنندگان کالاهای داخلی است تا از موقعیت ایجاد شده برای پاسخ گویی به نیازهای مردم و تصاحب بازار داخلی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: امروز با وجود تهدید اقتصادی دشمنان، صنعت کشور از قابلیت های مطلوبی برای مقابله با این فشارها برخوردار است که رسانه ای شدن این توانمندی ها توسط خبرنگاران روحیه امید را در دل مردم زنده می کند.

سیجانی همچنین به جایگاه مهم خبرنگاران در ارتقای وضعیت صنعت کشور اشاره کرد و گفت: خبرنگاران می توانند همچون ناظرانی آگاه و دلسوز، با ارائه نقد های منصفانه، صنعتگران را با نقاط ضعف خود آشنا کنند و از این طریق موجب پویایی هرچه بیشتر این حوزه تاثیرگذار اقتصادی شوند.

وی ادامه داد: با اجرای سیاست های اقتصادی دولت و همراهی مردم، از وضعیت اقتصادی پیش آمده به سلامت عبور خواهیم کرد و در این راستا خبرنگاران با نمایش توانمندی های کشور و تلاش برای دل گرم کردن قشرهای مختلف جامعه، وظیفه مهمی برعهده دارند.

وی تصریح کرد: انگیزه بخشی به متولیان حوزه صنعت با تهیه گزارش های خبری از توانمندی های تولیدکنندگان داخلی، فعالیت مهم دیگری است که خبرنگاران با انجام آن، زمینه تحرک بیشتر اقتصادی کشور را فراهم می کنند.

2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

فعالیت 40 هزار واحد صنفی تولیدی و توزیعی در قالب 40 اتحادیه از دیگر بخش های تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم است.

همچنین در این استان 25 نوع ماده معدنی قابل استخراج وجود دارد که برخی از آن ها همچون لیتیوم، طلا و منگنز جزو عناصر راهبردی و مهم معدنی محسوب می شود.

3 درصد رسانه های دارای مجوز کشور متعلق به استان قم است، به گونه ای که از هشت هزار و 629 مجوز صادر شده ، 260 مجوز مربوط به قم است. از 42 خبرگزاری کشور، بیش از 15 خبرگزاری در قم دارای نمایندگی است، ضمن این که از 172 روزنامه دارای مجوز برای توزیع سراسری، حدود 10 روزنامه سراسری در قم دارای دفتر نمایندگی می باشد.

هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی، به همراه هشت تن از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

انتهای پیام /ح

خبرنگاران مردم را به استفاده از کالای ایرانی تشویق کنند

برچسب ها: سرویس اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار