خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شد ایران احتمالا تحریم‌های جدید واشنگتن را با حملات سایبری تلافی می‌کند و آمریکا در حال آماده کردن خود برای مقابله با این موضوع است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد کارشناسان امنیت سایبری و اطلاعاتی آمریکا می‌گویند این کشور خود را برای حملات سایبری ایران به تلافی از سرگیری تحریم‌ها آماده می‌کند.

به نوشته این خبرگزاری آمریکایی، نگرانی از تهدیدات سایبری از ماه مه افزایش یافته است، یعنی از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از توافق هسته‌ای خارج شد. کارشناسان می‌گویند این تهدید پس از اقدام واشنگتن به اعمال مجدد محدودیت‌های اقتصادی بر تهران در روز سه شنبه تشدید خواهد شد.

نورم رول، مدیر سابق امور ایران در دفتر اطلاعات ملی آمریکا، معتقد است ایران از نیرو‌های سایبری خود برای تلافی تحریم‌های آمریکا استفاده خواهد کرد.

شرکت بین‌المللی مشاوره، مدیریت و فناوری «اکسنچر سکیوریتی» نیز روز سه‌شنبه هشدار داد تحریم‌های جدید احتمالا موجب خواهد شد ایران تهدیدات سایبری دولتی خود را تشدید کند به خصوص اگر این کشور نتواند همتایان اروپایی خود را به توافق هسته‌ای متعهد نگه دارد.

جاش رای، مدیر بخش دفاع سایبری این شرکت، نیز با مطرح کردن ادعاهایی علیه کشورمان گفت: شواهدی در دست نیست که ایران فعالیت سایبری جدیدی انجام داده باشد، اما این کشور توانایی این کار را دارد و پیشتر نیز در اقدامات تلافی‌جویانه، چنین کاری انجام داده است. سازمان‌ها باید این تهدید را جدی بگیرند.

دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، ایران را در کنار روسیه، چین و کره شمالی یکی از تهدیدات سایبری خارجی مهمی می‌دانند که آمریکا با آن مواجه است.

انتهای پیام/

ادعای آسوشیتدپرس درباره حملات سایبری ایران به تلافی تحریم‌های آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار