نماینده اسدآباد گفت: هدف گذاری ما در مجلس ایجاد حدود ۱ میلیون شغل بود که فقط ۳۰ درصد آن اجرایی شده است.

بخشی از مشکلات اقتصادی امروز جامعه برعهده ربیعی است/ آقای وزیر! دو ساعت کار در روز، شغل نیستبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رنجبرزاده نماینده اسدآباد در موافقت با استیضاح ربیعی وزیر کار اظهار کرد: بنده به عنوان استیضاح کنندگان اولیه این استیضاح نبودم و تصمیم به این کار هم نداشتم، اما در روزهای اخیر اتفاقاتی افتاد و اخباری به هیئت رئیسه واصل شد که بنده بر خود تکلیف دانستم که استیضاح را امضاء کنم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: جناب آقای وزیر ماندگاری در وزارتخانه به چه قیمتی؟ امید مردم این کشور به مجلس شورای اسلامی است؛ قداست و پاکی دارد، چرا روزنه‌های فساد را به سمت مجلس هدایت می‌کنید؟ زیرمجموعه شما مسائلی را مستند مطرح کردند که حضرتعالی مسیری را می‌روید که نمایندگان ملت را به چالش فساد ببرید و این ظلم به خانه ملت است، این کار را نکنید.

وی بیان کرد: مگر مسئولیت چیست که آنقدر باید تلاش کنیم که به هر قیمتی در آن پست بمانیم؟ شرف و حیثیت دولت بسیار بالاتر از آن از زد و بندهایی است که شما مرتکب آن می‌شوید.

نماینده مردم اسدآباد گفت: براساس اعلام سالنامه آمار سازمان تأمین اجتماعی، شما در پایان سال 95، 9 میلیون و 408 هزار و 19 نفر به صورت اجباری بیمه شده‌اند یعنی کار واقعی صورت گرفته است و در پایان سال 96، 9 میلیون و 631 هزار و 231 نفر یعنی اینکه شما تعداد حدود 230 هزار در عرض 9 ماه و در پایان سال 96 حدودا 300 هزار شغل واقعی ایجاد کرده‌اید.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: هدفگذاری ما در مجلس در قانون برنامه ششم حدود یک میلیون شغل بود. کدامیک اجرایی شده است؟ ما درد مردم را داریم و رنج مردم را احساس می‌کنیم، امروز مردم کشورمان محروم و مظلوم هستند.

رنجبرزاده تصریح کرد: شما که خود را از قشر فقرا می‌نامید لازم است که در حوزه‌ها سرکشی کنید و وقت خود را در شهرها بگذارید و آیا اتاق فکر شما در جمع‌های کارگری دارد؟

عضو کمیسیون بهداشت افزود: اتاق‌های فکر شما باید منجر به ایجاد برنامه‌های اشتغالزا در کشور شود که نشده است، آمار این را به ما می‌گوید، سالنامه خود وزارتخانه به ما می‌گوید. دو ساعت کار شغل نبوده است، دو ساعت کار در ایران پول اسنپ به رفت و آمد در محل کار نمی‌شود.

وی تأکید کرد: ما نگران این هستیم که جامعه بیکاران را آنقدر رشد بدهید که واقعا وزیر بیکاران بشوید. دیگر کارگر و کارفرمایی در کشور حضور نداشته باشد. 30 درصد اقتصاد کشور در اختیارتان قرار دارد. اگر بحران‌های اقتصادی را شاهد بوده‌ایم، بخش عمده آن مربوط به حیطه کاری شما بوده است و چرا خود را مبرا می‌کنید؟ باید پاسخگوی اشتغال باشید که نیستید.

نماینده مردم اسدآباد بیان کرد: شما می‌گویید به کارگران سرکشی می‌کنم و درد مردم را احساس می‌کنم، همه ما از فقرا هستیم و خاک پای فقرا و همه ایران و انقلاب و ملت هستیم. بنابراین از شما انتظار این را داریم که در اینجا اعلام می‌کردید که شاخص‌ها این بوده است و امروز این شده است. اما نگفته‌اید و آنچه شما در پاسخ اول گفته‌اید این بود که پول بیشتر و سرمایه زیاد به من نداده‌اند که کاری انجام دهم.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: آقای وزیر! پول مساوی با اشتغال نیست، شما بهتر از من باید بدانید که برنامه، نظم، فکر و اندیشه اینها میِ‌توانند ایجاد اشتغال کنند که شما متأسفانه آن را ندارید.

رنجبرزاده تصریح کرد: جنابعالی می‌گویید من در دولت برای ایجاد اشتغال آژیر کشیدم، ما دولت را مقتدر می‌خواهیم و یاران دولت را توانمند جست‌وجو می‌کنیم. من به رئیس جمهور رأی ندادم اما دوست دارم رئیس دولت با یاران توانمند به ملت خدمت کند، بنده دغدغه دارم که شما اینها را ندارید و نباید باشید.

عضو کمیسیون بهداشت گفت: جناب آقای وزیر شما سه طرح اشتغالزا داشتید، نظام استاد شاگردی، مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و کارورزی و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کدامیک از این مراحل اجرایی شده است؟ یکی از آنها را که دیوان عدالت اداری ابطال کرد و آن یکی نیز در حال باطل شدن است، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی 300 هزار نفر هم انتظاری بود که در محل کارها حضور پیدا کنند که متأسفانه نیست و عدد آن هم به 1000 نفر نمی‌رسد و آن هم با ذلت و خواری برای نخبگان کشور با 200 هزار تومان حقوق است.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس من در پیشگاه شما شرمنده هستم، من در جریان هستم که شما چقدر دغدغه ملت و کشور را دارید، اما بیایید پیمان ببندیم به خون شهیدان نگذاریم وزیران ضعیف در دولت بمانند. اینها موجب می‌شوند که دولت ضعیف شود و اگر دولت تضعیف شود، نظام ضعیف می‌شود و بیاییم به دولت کمک کنیم.

نماینده مردم اسدآباد تأکید کرد: 30 سال فرصت منابع اقتصادی در اختیار دارید، چه کردید؟ آیا می‌دانید سود حاصل از شستا و شرکت‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در سال 92، 2600 میلیارد تومان بوده است و امروز در سال 95، 3000 میلیارد تومان، در سال 96، 2000 میلیارد تومان در بودجه درآمدی پیشنهاد شده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: وای بر ما که اگر به شما توجه بیشتری نکنیم در نظارت‌هایمان مشاهده کنید در سال 92، 2600 میلیارد تومان درآمد بوده است و سال 96، 2000 کاهش پیدا کرده است و این گرفتاری و بحران یعنی شرکت‌های وابسته به تأمین اجتماعی به خطر افتاده است.

رنجبرزاده تأکید کرد: آژیری که شما به صدا درآوردید، آژیر صندوق‌های تأمین اجتماعی است، جناب وزیر نه شعار در دولت و آژیر برای اشتغال پوچ، آقای وزیر! مصارف زیرمجموعه‌های شما 200 درصد در 5 سال اخیر رشد کرده است. چرا باید هزینه‌های‌تان 200 درصد بالاتر رفته است؟ پس صندوق‌ها، کارگران و بازنشستگان ما امید به چه داشته باشند؟

عضو کمیسیون بهداشت بیان کرد: امروز قلب‌مان به درد می‌آید برای کارگرانی که صدایشان به جایی نمی‌رسد و صدایی که از خانه ملت بلند می‌شود و شما باید پاسخگو باشید، جناب آقای وزیر! صندوق‌های بیمه‌ای را تضعیف کرده‌اید، صندوق روستاییان عزیز که اعلام کرده‌اید 30 هزار نفر بازنشسته شده‌اند بنده حضور عملیاتی پیدا کردم، تا تعداد کثیری را در سازمان‌ها بازنشسته‌شان نمی‌کنند و این آمار شما واقعی نیست و فضایی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار