نایب رئیس اتحادیه املاک استان تهران ساخت مسکن استیجاری را راهکار طولانی مدت برای کنترل کننده بازار اجاره دانست.

مسکن استیجاری مسکّنی برای بازار اجاره/ مالکان انصاف را رعایت کنندحسام عقبایی نایب رئیس اتحادیه املاک استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ، با بیان اینکه افزایش قیمت اجاره متأثر از قیمت خرید و فروش مسکن است، گفت: متأسفانه با افزایش جهش قیمت مسکن ،قیمت اجاره‌ها نیز روند صعودی به خود گرفته است.

وی تنها راهکار کنترل قیمت اجاره در این بازار را انصاف مالکان دانست و گفت: تا زمانی که مالکان انصاف را در بازار اجاره رعایت نکنند، قیمت‌ها کاهش پیدا نمی‌کند.

عقبایی در ادامه به مهاجرت معکوس مستأجران به مناطق پایین‌تر اشاره کرد و افزود: افزایش قیمت اجاره باعث شده است تا بسیاری از مستأجران در سال جاری به مناطق پایین‌تر کوچ کنند و مستأجرانی که در جنوب شهر ساکن بودند حاشیه‌نشین شوند.

عقبایی تصریح کرد: با ابلاغ سیاست‌های دستوری و یا ارائه بیانیه‌ها و لایحه‌ها نمی‌توانیم قیمت اجاره را کنترل کنیم.

نایب رئیس اتحادیه املاک استان تهران توضیح داد: مجلس هفتم تا دهم شورای اسلامی و دولت هشتم تا دوازدهم همواره با ساخت مسکن استیجاری موافق بودند، اما دلیل  تأخیر در راه اندازی و اجرای این پروژه هنوز مبهم  است.

وی تأکید کرد: تنها راهکار طولانی‌مدتی که برای بازار اجاره وجود دارد، ساخت مسکن استیجاری با قیمت‌های بسیار پایین است.

انتهای پیام/

کوچ مستأجران به حاشیه شهرها

 

برچسب ها: مسکن ، راه و شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۵:۲۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
لطفا باز از مسکن خبر بگذارید. پیشنهاد میکنم از جوانهای وام اولی تهران که هنوز نتوانسته اند خرید کنند گزارش تهیه کنید و از آنهایی که خرید کرده اند اما راضی نبوده اند و ناچارا خانه نامناسب با قیمت بالا خریده اند! درد مردم را بشنوید و بنویسید لطفا خواهشا!
Netherlands
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
ما نه مُسکّن میخواهیم و دیگر نه وام مسکن اولی! ما نظارت مستقیم بر عملکرد دلالان بازار مسکن، املاکیها، صاحبخانه ها میخواهیم و بس!
Netherlands
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
خب اسم این راه حل شما رویش هست "مُسکّن"! یعنی علاج موقت البته با هزینه بسیار! خب آقایان مسئول که چندسالی در این حوزه هستید شما که اینقدر بد راه حل پیشنهاد میدهید یکبار از خود مردم از همین جوانهای وام اولی که با مشکلات مسکن دست و پنجه نرم کرده اند پرسیده اید که چه راه حلی دارند؟ مطمئنا راه حلهای خیلی خیلی بهتری از خود مردم خواهید شنید تا از مسئولین که در کنار مردم نیستند و دردشان را نمیچشند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
یک راه پیشنهادی من این است که بنگاه املاکیها برای هر نوع خانه ای (گران یا ارزان، بزرگ یا کوچک، بالاشهر یا جنوب شهر، ...) یک نرخ کمیسیون ثابت بگیرند. اینطور نباشد که هرچه قیمت ملک را بیشتر فروختند کمیسیون بیشتری دریافت کنند. در واقع آنها نباید از افزایش قیمت واحد منتفع شوند بلکه تعداد فروش برایشان نفع داشته باشد و نه قیمت فروش.
Netherlands
ناشناس
۰۷:۵۰ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
کجای دنیا ملت با اجاره مسکن درآمدزایی میکنند؟! خب چرخ تولید نمیچرخه یک دلیلش همینه که مالکین از مستاجرین هر سال بیش از نرخ سود بانکی درآمد مفت و مجانی درمی آورند! خب معلومه سیستم نظارتی و کنترلی در مسکن نداریم که اینطوری شده! مسکن استیجاری درد بزرگتری بنظر می آید! یک سازوکار نظارتی قاطعانه پیشنهاد دهید نترسید!
Netherlands
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
فکر میکنم اینهم شبیه مسکن مهر بدون فکر و بدون استقبال خواهد بود!
"سامانه تعیین قیمت واقعی مسکن" از هرچیز بهتر و کارآمدتر است. هر مالکی بیش از عرف قیمت داد (خواه مشتری فراوان داشته باشد خواه نداشته باشد) باید مالیات بدهد تا حساب کار دستش بیاید!
Netherlands
ناشناس
۰۷:۴۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
لطفا یک فراخوان بدهید ببینید خود مردم چه راه حلهای بهتری برای این بازار ارائه میدهند و چقدر خوش‌ فکرتر ایده میدهند.
Netherlands
ناشناس
۰۷:۳۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
ما نه وام میخواهیم و نه مسکن استیجاری! لطفا حضور یک ناظر و بازرس قاطع را در این بازار به مردم نشان دهید.
Netherlands
ناشناس
۰۷:۳۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
آیا واقعا شما مسئولین به مشکلات اجتماعی و تفاوت فرهنگی همه نوع افرادی که از مسکن استیجاری استفاده میکنند فکر کرده اید؟! همینطوری نمیشود حرف زد و از زیر بارمسئولیت در رفت!
Netherlands
ناشناس
۰۷:۳۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
مسکن استیجاری به درد حاشیه نشینهای تهران میخورد و بس!
Netherlands
ناشناس
۰۷:۳۸ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
باید یک فکر اساسی برای مشکلات مستاجران اندیشیده شه
Netherlands
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
اگر سازوکار درستی برای بازار مسکن طراحی کنید دیگر "سلیقه" وارد نرخ گذاری اجاره و خرید نمیشود. مشکل از انصاف مالکین گذشته است شما باید راه حل مناسبی پیشنهاد دهید. مسکن استیجاری به درد حاشیه نشینهای تهران میخورد و بس! آیا واقعا شما مسئولین به مشکلات اجتماعی و تفاوت فرهنگی همه نوع افرادی که از مسکن استیجاری استفاده میکنند فکر کرده اید؟! هیمنطوری نمیشود حرف زد و از زیر بارمسئولیت در رفت!
Netherlands
ناشناس
۰۷:۳۳ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
اجاره بها آنقدر زیاده که برخی از مستاجران ترجیح میدهند به مناطقی بروند که اجراه کمتری پرداخت کنند
Netherlands
ناشناس
۰۷:۳۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
آخه همینطور نمیشه نظر داد! اگر قرار باشه مسکن استیجاری تهران مثل مسکن مهر توی حاشیه شهر یا دور از مرکز شهر باشه خب باز هم استقبال نمیشه! باید به فکر یک سازوکار نظارتی و کنترلی پایدار و منسجم بود! چرا مالکین باید خودسرانه نرخ تعیین کنند، خب سازوکار شما باید قیمتها را به درستی هدایت کند! مسکن استیجاری هم بنظرم کار بدون فکر است که هزینه هایش بیش از منافع آن خواهد شد. لطفا مسئولین در حل مسائل تعمق بیشتری کنند و با یک راه حل سطحی و زمانبر بار مسئولیت را از دوش خود برندارند! ما واقعا در خصوص مسکن شرمنده زن و بچه هایمان شده ایم، هیچکس حرف دل ما را نمیشنود و نمیزند!
آخرین اخبار