رئیس جمهور افغانستان در ادامه سلسه نشست های مشورتی خود با شماری از نمایندگان شبکه‌های زنان و فعالان حقوق زن دیدار کرد.

تاکید «اشرف غنی» بر مشارکت زنان در انتخاباتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در ادامه سلسه نشست های مشورتی خود با شماری از نمایندگان شبکه‌های زنان و فعالان حقوق زن دیدار کرد.

اشرف غنی در این دیدار گفت: اکنون زنان افغان در تمام عرصه‌ها از حضور دارند و نشست امروز، مثال واضح آن است و ما در تمام عرصه ها زنان این خاک مشورت خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور افغانستان افزود: قانون اساسی کنونی به جای زور، مشکل انتقال قدرت را از طریق رای شفاف و مستقیم افغان‌ها حل کرده‌ و این دستاورد بزرگ باید حفاظت شود.

وی خاطرنشان‌ کرد:  امنیت انتخابات مجلس توسط نیروهای امنیتی تامین شده و مردم و بخصوص زنان باید در این امر نظامیان را یاری کنند.

غنی تاکید کرد: هیچ کس حق دخالت در انتخابات را ندارد و اگر کسی این کار را انجام دهد در هر مقامی که باشد عزل شده و با وی برخورد خواهد شد.

رئیس‌جمهور افغانستان به نمایندگان شبکه‌های زنان گفت: مشارکت گسترده و تسهیلات نظارت از روند انتخابات در مناطق، ولایات و  شهرها فراهم شده است.

وی خاطر تاکید کرد که روند رای دهی توسط دوربین های مدار بسته کنترل می شود.

رئیس جمهور افغانستان در پایان گفت: آتش بس با طالبان نشان داد که مردم افغانستان خواهان صلح هستند و در این زمینه اجماع وجود دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار