اختلافات اخیر میان ترکیه و آمریکا به کاهش بی‌سابقه ارزش لیر ترکیه در مقابل دلار انجامید و همین موضوع مقامات آنکارا را بر آن داشت در پی اصلاح امور باشند.  

مقامات ترکیه: جنگ اقتصادی علیه آنکارا در واقع هزینه آزاد شدن از قیمومیت آمریکا و اروپاستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اسکای نیوز با اشاره به افت شدید ارزش لیر ترکیه در مقابل دلار آمریکا گزارش داد: به گفته حزب حاکم و طرفداران آن، آنچه در اقتصاد ترکیه در حال وقوع است، در واقع هزینه آزاد شدن از قیمومیت آمریکا و اروپاست؛ این در حالی است که مخالفان دولت، بر این باورند که اردوغان کشور را در باتلاقی فرو برده است که خروج از آن آسان نخواهد بود.

اختلافات اخیر میان ترکیه و آمریکا، به کاهش ارزش لیر ترکیه در مقابل دلار انجامید و همین موضوع آنکارا را بر آن داشت تا از بیم افت بیشتر ارزش لیر در پی اصلاح امور باشند. 

مهران عیسی گزارشگر این شبکه افزود: لیر ترکیه به طور بی سابقه ای به کاهش ارزش خود ادامه می دهد؛ این رویداد به همراه افزایش کسری بودجه این کشور، افزایش نرخ تورم و شاخص بیکاری در آن به سبب بحران های سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی به وقوع پیوسته است که اختلافات اخیر ترکیه با آمریکا بر شدت آن افزوده است. مردم ترکیه انتظار دارند، مقامات این کشور راه حل هایی برای برون رفت از بحران ها در پیش بگیرند. این در حالی است که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برخی طرف ها را در این خصوص سرزنش کرد.

وی گفت: «تلاش برای کودتا در شب 15 ژوئیه و حوادث پس از آن همچنین جنگ اقتصادی علیه ترکیه تنها با یک هدف صورت گرفت: براندازی کشور و حکومت؛ از این رو یک جنگ اقتصادی علیه ما به راه انداختند و توطئه چینی کردند؛ اما ما پیروز از این جنگ خارج خواهیم شد.»

گزارشگر این شبکه ادامه داد: گروه های مخالف، اظهارات اردوغان را در خصوص بحران اقتصادی به تمسخر گرفتند، به طوری که برخی مخالفان در شبکه های اجتماعی یک تصویر ویدیویی قدیمی از اردوغان منتشر کردند که در آن گفته بود: به تئوری توطئه چینی طرف های خارجی علیه اقتصاد کشورش، اعتقادی ندارد.

حزب حاکم ترکیه و طرفداران آن می گویند: آنچه در اقتصاد ترکیه در حال وقوع است، در واقع هزینه آزاد شدن از قیمومیت آمریکا و اروپاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار