دادگاه کیفری عراق حکم اعدام ۵ عنصر وابسته به داعش را که چندین عملیات جنایتکارانه انجام داده بودند، صادر کرد.

اعدام ۵ عنصر وابسته به داعش در عراق/ زخمی شدن چند شهروند در انفجار بغدادبه گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، قاضی عبدالستار بیرقدار، سخنگوی شورای عالی عراق از صدور حکم اعدام برای  5 متهم وابسته به گروه تروریستی داعش را که در فواصل زمانی مختلف با این گروه همکاری داشته و عملیات‌های جنایتکارانه انجام داده بودند، خبر داد.

وی گفت: این متهمان در مبارزه علیه نیروهای امنیتی و نظامی عراق در استان‌های نینوا و انبار مشارکت داشته و همچنین چندین عملیات تروریستی انجام داده‌اند.

دادگاه عراق جلسات محاکمه عناصر دستگیر شده وابسته به گروه تروریستی داعش را از سال گذشته و همزمان با شکست این گروه آغاز و تاکنون احکام شماری از جنایتکاران را صادر کرده است.

وزارت کشور عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای واکنش سریع مرکز پلیس استان نینوا با استفاده از اطلاعات دقیق یک تروریست بازر داعش را که مسئول دیوان زکات این گروه در شرقاط بود را در منطقه دور السکر در ساحل راست دستگیر کردند.

از سوی دیگر،  شماری از شهروندان عراقی در دو انفجار در جنوب بغداد، پایتخت عراق زخمی شدند.

یک منبع امنیتی اعلام کرد که در انفجار یک خودرو در محله العامل 4 غیر نظامی زخمی شدند.

یک منبع آگاه در اداره پلیس بغداد نیز از زخمی شدن یک نفر به دنبال انفجار بمبی در نزدیکی یک مغازه در منطقه البیاع خبر داد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار