رمضانی گفت: ۱۹۱۶ دانش آموز در مسابقات فرهنگی و هنری به مرحله نهایی راه یافته اند.
 
به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان برگزیده کشور با حضور علی رمضانی مدیر امور فرهنگی و هنری آموزش و پرورش صبح امروز در ساختمان علاقه مندان برگزار شد.

در این مراسم رمضانی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در تلاش است تا هر کدام از دانش آموزان به یک فن و مهارت دست یابند، اظهار کرد: بسیاری از دانش آموزان در مسابقات هنری شرکت می‌کنند و همین مسابقه و فن ادامه مسیر زندگی آنها خواهد شد.

وی ادامه داد: بالاترین هدف این است که دانش آموزان از نقاط مختلف کشور همدیگر را بشناسند و رسالت تامین و گسترش مهارت آموزی و دانش آموزی را در سراسر کشور انتقال دهند.

مدیر کل امور فرهنگی و هنری آموزش و پرورش گفت: باید دانش آموزان یاد بگیرند در کارها با هم مشارکت کنند و تعامل داشته باشند که این مسابقات به تحقق چنین اهدافی می کند.

رمضانی با اشاره به اینکه برخی از دانش آموزان در مسابقات بالاتر از سن‌شان عمل می کنند، بیان کرد: این دانش آموزان چون دیده نمی‌شوند اشتیاق اولیه برای کار را از دست می دهند.

وزارت ارشاد و سازمان گردشگری به کمک آموزش و پرورش بیایند

وی ادامه داد: برای ارتقای سطح کیفی مسابقات انتظار داریم وزارت ارشاد در حوزه معاونت فرهنگی و هنری به کمک بیاید همچنین سازمان گردشگری و ایرانگردی شرایط را به نحوی شکل دهد که فنون و مهارت ها تقویت شود.

رمضانی تصریح کرد: در برخی نقاط کشور شرایط به گونه ای است که اگر مسابقات برگزار نشود، فن و دانش از بین می رود.

حداقل 100 هزار تومان برای فعالیت های فرهنگ هر دانش آموز نیاز است

مدیر کل امور فرهنگی و هنری با اشاره به اینکه برای برگزاری این جشنواره بیش از ۱۰۵ هزار جلسه وقت گذاشتند، گفت : برای برگزاری مسابقات در همین سطح به زحمت منابع مالی آن تامین می‌شود و باید بیش از پیش ظرفیت سازی شود و برای پرورش نیروی انسانی توجه کنیم.

وی درباره بودجه مورد نیاز برای فعالیت های پرورشی تصریح کرد: کل بودجه مصوب سالانه برای فعالیتهای فرهنگی بیش از ۱۰ میلیارد تومان نیست در حالی که حداقل برای یکسال دانش آموز باید ۱۰۰ هزار تومان هزینه شود.البته دولت به علت مسائل اقتصادی نمی‌تواند کمک قابل توجهی داشته باشد و نیازمند مشارکت اولیاء و خیرین هستیم.

آمار شرکت کنندگان در مسابقات فرهنگی و هنری

رمضانی درباره تعداد شرکت کنندگان در این مسابقات گفت: از ۶ میلیون و ۱۷۴ هزار نفر شرکت کننده ۱۳۳ هزار و ۲۴۷ نفر در گروه هنرهای نمایشی، سه میلیون نفر در هنرهای آوایی، ۵۵۹ هزار نفر در گروه ادبی و پژوهشی، حدود ۲ میلیون نفر رشته در گروه هنرهای دستی و ۳۰ هزار در گروه رسانه و فضای مجازی شرکت کردند و از این میان ۱۹۱۶ نفر به مسابقات کشوری راه یافته‌اند و خراسان رضوی، فارس و اصفهان بالاترین آثار ارسالی را داشتند.

مدیرکل امور فرهنگی و هنری آموزش و پرورش با اشاره به رشته های در نظر گرفته شده برای این دوره از مسابقات گفت: شعر، داستان نویسی، مقاله کتابخوانی، نقد ادبی، وبلاگ نویسی بازی های یارانه ای و نشریه الکترونیکی،تئاتر صحنه ای و عروسکی، نمایشنامه خوانی، نقالی، فیلم کوتاه، نساجی، سفال و سرامیک، حجم سازی، طراحی، آبگینه، خوشنویسی، نقد هنری، طراحی، عکاسی گرافیک، پوستر، کاریکاتور، سرود گروهی و همگانی، کرال فرهنگیان، تک نوازی، همنوازی و تک خوانی رشته های در نظر گرفته شده برای این مسابقات هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار