معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طبق آمار‌های انجمن چاقی در ایران بیش از ۳۰ درصد کودکان چاق هستند و این آمار در بعضی از استان‌ها بیش از ۴۲ درصد است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ نادر همتی، در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان لرستان که در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، گفت: بررسی‌ها نشان داده گرفتن حکم پلمپ در مورد صنف‌هایی که بهداشت را رعایت نمی‌کنند تأثیر زیادی در مورد افزایش بهداشت و امنیت غذایی جامعه نداشته و تنها موجب نارضایتی مردم از دولت و افزایش بیکاری می‌شود.

وی افزود: برای رفع این مشکل باید در بخش فرهنگ‌سازی با کمک رسانه‌های جمعی بتوانیم مردم را در زمینه بهداشت و امنیت غذایی همراه مسئولین قرار دهیم.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه جوانان لرستان استعداد زیادی در ورزش‌های قهرمانی دارند، افزود: امروزه در سراسر دنیا بحث پیکر سنجی دانش آموزان در مدارس انجام می‌گیرد؛ برای جلوگیری از هدر رفتن استعداد جوانان لرستانی در رشته‌هایی که استعدادی در آن ندارند با یک شرکت استعداد یابی صحبت‌های صورت گرفته که برای کودکان بالای ۵ سال در مدارس استان بحث استعداد یابی را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق این امر نیازمند همکاری سازمان آموزش‌وپرورش لرستان هستیم کمااینکه این کار باعث جهش زیادی در بحث ورزش قهرمانی در استان می‌شود.

همتی اظهار داشت: طبق آمار‌های انجمن چاقی در ایران بیش از ۳۰ درصد کودکان چاق هستند و این آمار در بعضی از استان‌ها بیش از ۴۲ درصد است.

وی یادآور شد: مسئله چاقی باعث بروز مشکلات زیادی در زندگی آینده این کودکان می‌شود و طبق آمار‌ها از هر چهار کودک ایرانی یک نفر درگیر مشکلات چاقی است.

انتهای پیام/د

۳۰ درصد کودکان ایرانی گرفتار چاقی هستند

برچسب ها: بیماری ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار